اجرای طرح جنگلانه در ایذه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه از اجرای طرح جنگلانه در سطح 10 هکتار از عرصه ها و کوچه های روستای کهباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرزاد حسین‌پور، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه گفت: طرح جنگلانه با کاشت یک هزار دانه بذر بادام در عرصه منابع طبیعی در همجواری روستای کوهباد و 500 اصله نهال بلوط در کوچه های این روستا در راستای احیا و ترمیم رویشگاه های طبیعی مرتعی و ‌نهضت سبز شهرستان صورت گرفت.

وی اظهار داشت: این طرح با هماهنگی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایذه، اداره محیط زیست و ‌شورا و ‌دهیاری روستای کوهباد اجرا گردید.

حسین پور در ادامه افزود: در این طرح جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد با توان بالا و‌ قدرتمند حضور داشتند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایذه طرح جنگلانه را یک طرح ملی عنوان و تصریح کرد: این طرح از سال ٩٣ هرساله به منظور فرهنگ سازی و بکارگیری مشارکت مردمی با هدف احیا و ترمیم عرصه ها و رویشگاه های طبیعی در مناطق جنگلی و مرتعی انجام می شود.

این مقام مسئول، بلوط و ‌بادام را 2 درخت چند هزار ساله بومی محلی این‌ منطقه معرفی کرد و بیان داشت: پوشش جنگلی این درختان در زاگرس در‌ چند سال اخیر مورد تعرض قاچاقچیان قرار گرفته اند.

فرزاد حسین‌پور اظهار کرد: هدف از کشت بلوط و‌ بادام را مشارکت مردمی، فرهنگ سازی و جلب توجه مردم به ارزش مراتع است و این طرح دارای مزایای زیست محیطی می باشد.

انتهای پیام/گ

طرح جنگلانه در ایذه اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.