اهواز؛

آغاز طرح جنگلانه در دزفول

طرح جنگلانه در شهرستان دزفول آغاز شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئيس اداره محيط زيست دزفول  منظور از اجراي اين طرح را  گسترش درختکاري و فضاي سبز در بخش زاگرس اين شهرستان اعلام کرد و گفت اين طرح  با همکاري اهالي روستاي پامنار بخش شهيون در منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب دزفول آغاز شده  است.

فرهاد قلي‌نژاد بيان کرد:  افزود: در اين طرح نهال درخت بومي کُنار توسط محيط‌ بانان و اهالي روستاي پامنار در منطقه کشت شد.

وي عنوان کرد: طرح¬‌هاي درختکاري در شهرستان دزفول با جديت در جهت جلب مشارکت عمومي در درختکاري و توسعه فضاي سبز در حال انجام است که علاوه بر طرح درختکاري زوج‌هاي جوان،کشت نهال بلوط، طرح جنگلانه نيز از طرح‌¬هاي درختکاري است که در شهرستان دزفول آغاز شده است.

رئيس محيط زيست دزفول عنوان کرد: هم چنين در پي گشت و کنترل مأموران يگان حفاظت محيط زيست دزفول 2 نفر متخلف زنده‌گيري سهره دستگير و از آنان 2 قطعه پرنده سهره کشف شد و متخلفان جهت پيگيري قضايي به دادگستري دزفول معرفي شدند.

وي گفت: پرنده سهره از جمله پرندگان وحشي زيبا و آوازخوان بوده که هرگونه صيد و زنده¬‌گيري آن نيازمند اخذ مجوز لازم از سازمان حفاظت محيط زيست است و از هرگونه زنده‌¬گيري پرنده مذکور جلوگيري به عمل مي‌آيد.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.