افتتاح مجهزترین مرکز ضایعه نخاعی در کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: مجهزترین مرکز نگهداری بیماران ضایعه نخاعی غرب کشور در استان کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ۲۱ ضایعه نخاعی در زلزله اخیر، گفت: با اقدامات درمانی و توانبخشی صورت گرفته از سوی بهزیستی به احتمال بسیار قوی ۱۶ تن از این افراد به زندگی عادی بر می‌گردند.

وی همچنین از اسکان معلولان ضایعه نخاعی زلزله اخیر توسط بهزیستی خبر داد و افزود: تاکنون ۵ تن از این افراد با واگذاری منزل استیجاری و هزینه زندگی ساماندهی شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به پرداخت هزینه حق پرستاری در منزل تمامی افراد ضایعه نخاعی، از افتتاح مجهزترین مرکز نگهداری بیماران ضایعه نخاعی غرب کشور در کرمانشاه خبر داد.

دکتر قادری، ادامه داد: مرکز نگهداری بیماران ضایعه نخاعی در کرمانشاه ظرفیت پذیرش ۳۰ تن از بیماران را دارد.

این مسئول با بیان اینکه این مرکز نخستین مرکز شبانه روزی-توانبخشی بیماران جسمی حرکتی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در این مرکز خدمات درمانی، توانبخشی و توانپزشکی به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، ارائه آموزش‌های مهارت‌های شغلی و ورزش‌های متناسب با معلولیت را از دیگر خدمات در نظر گرفته شده در این مرکز برای مددجویان عنوان کرد.

به گفته دکتر قادری، در حال حاضر تعداد هشت تن از افراد ضایعه نخاعی زلزله اخیر در این مرکز خدمات دریافت می‌کنند و هزینه تجهیز این مرکز نیز بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با یادآوری اینکه این مرکز در مساحتی به متراژ ۷۰۰ متر مربع و ۱۲۰۰ متر مربع فضای سبز آماده خدمات رسانی به جامعه هدف است، گفت: سالیانه برای خدمات دهی این مرکز مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ف

مرکز نگهداری بیماران ضایعه نخاعی افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.