معاون کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

افزایش کتابخانه‌های روستایی همدان

از افزایش ۱۶۱ درصدی کتابخانه‌های روستایی در استان خبر داد.

افزایش کتابخانه‌های روستایی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسن عرفانی معاون کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه در سال 92 تعداد کتابخانه‌های عمومی استان 75 باب بوده که اکنون به 111 باب رسیده است و رشد 48 درصدی داشته است ضمن اینکه در بخش کتابخانه‌های روستایی نیز پیشرفت قابل توجهی داشته ایم به طوریکه تعداد آن از 18 باب به 47 باب رسیده است.

وی به افزایش رایانه‌های موجود در کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: رایانه موجود در کتابخانه‌ها از 216 عدد به 350 رسیده است و همه کتابخانه‌ها به سیستم اینترنتی مجهز هستند.

معاون کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد:تمام کتابخانه‌ها دارای بخش کودک مجزا هستند، تصریح کرد: کتب اهدایی در آغاز دولت یازدهم 13000 جلد بوده که اکنون 283 هزار جلد کتاب اهدایی رسیده است.

عرفانی با بیان اینکه در دولت قبل تعداد اعضای فعال کتابخانه‌ها 50 هزار و 222 نفر بوده است، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد اعضای فعال به 74 هزار و 240 عضو رسیده است و چهار درصد مردم استان عضو فعال کتابخانه‌ها هستند.

وی به اقدامات انجام شده در هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: امسال هفته کتاب و کتابخوانی گسترده تر بود و به مدت دو هفته برای آن برنامه‌ریزی شد.

عرفانی گفت: کتابخانه‌های استان با 13 رتبه برتر کشوری خوش درخشید، سه کتابخانه برتر، کتابدار و کتابخوان برتر و دو عضو برتر در سطح کشور داشته‌ایم. البته استان همدان با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر استان‌ها افتخار آفرینی کرده است.

وی با بیان اینکه در این هفته کتابخانه شهر فرسفج تویسرکان را افتتاح کردیم، افزود: برای راه‌اندازی کتابخانه در شهر زنگنه نیز در حال رایزنی هستیم.

معاون کتابخانه‌های عمومی استان به همکاری ویژه آموز ش و پرورش با کتابخانه‌ها در هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: بیش از 300 مدرسه و مهدکودک در قالب 14 هزار نفر از کتابخانه‌ها دیدن کردند.

انتهای پیام/ب

رشد ۱۶۱ درصدی تعداد کتابخانه‌های روستایی همدان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.