تخریب 8هزار و 875واحد دامی در زلزله

مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ۸ هزار و ۸۷۵ واحد دامی در زلزله اخیر استان کرمانشاه تخریب شدند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ خسرو شهبازی مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با توجه به درخواست استاندارکرمانشاه امروز در شهرستان سرپلذهاب حضور پیدا کردیم تا به مشکلات و نیازهای مردم بطور مستقیم و سریع رسیگی شود و بتوانیم عمده مشکلات آنها در خصوص خسارات وارده در بحث زلزله را رسیدگی و مرتفع کنیم.

وی با اشاره ۳۰ هزار راس دام تلف شده در مناطق زلزله زده گفت: از این تعداد تلفات یک هزار تلفات مربوط به دام سبک بوده است که در حال حاضر برآن هستیم که با تاییده نهایی نهاد های مربوطه به نسبت تعداد و تلفات تعیین شود تا میزان خسارات بصورت سریع و کامل پرداخت شود.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص اماکن دامی تخریب شده حاضر در مناطق زلزله زده گفت: در هفته گذشته به ازای تمام واحدهای مخروبه ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض تایید شده که برای هر واحد دامی بصورت میانگین ۳ میلیون تومان کمک بلاعوض درنظر گرفته شده است که با توجه به تعداد ۸ هزار و ۸۷۵ واحد دامی مخروبه و مشکلات این مقدار تسهیلات به ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت افزایش پیدا خواهد کرده است.

شهبازی در ادامه افزود: جهاد کشاورزی بر حسب اقدام وامکانات موجود خود توانسته تاکنون آوار برداریهای لازم را در مناطق زلزله زده بطور مستمر انجام و به پایان برساند که با توجه به جلسات مداوم با بنیاد مسکن مقرر شد که نحوه ساخت و ساز واحدهای مربوطه اصلاح و طراحی شود.

شهبازی در خصوص خسارات وارده به بخش کانال های آبرسانی مناطق زلزله زده گفت: کارگروه لازم در این خصوص تشکیل شده است ومقرر شد که کانالهایی که نیاز به لایروبی دارند تا اواخر ماه جاری لای روبی کامل صورت بگیرد که به دلیل حجم بالای خسارات وارده به این بخش سعی شده این روند بصورت شبانه روزی انجام گیرد.

شهبازی افزود: به طول ۱۸۵ کیلومتر از بخش های کانال آبرسانی در سطح استان دچار خسارات شدید هستند که از این مجموع ۹۰ کیلومتر آن مربوط به شهرستان سرپلذهاب است که ۱۲ هزار و ۵۰۰هکتار اراضی کشاورزی و ۱۶۵۰ هکتار باغات را تحت پوشش قرار می دهند.

وی بیان کرد : با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی، مبلغ ۳۵ میلیارتومان جهت مرمت و احداث کانالهای جدید آبرسانی در سطح شهرستان سرپلذهاب و مناطق زلزله زده اختصاص داده شده است که این مبلغ نیز با هماهنگی های لازم بین شوراهای روستا و دهیاران و دیگر نهادهای مربوطه هرچه سریعتر پرداخت خواهد شد.

شهبازی  با اشاره به طرح سامانه گرمسیری، گفت: این طرح یکی از پروژه های بسیارمهم و ارزشمند در کشوراست که تاکنون با پیشرفت خوبی همراه بوده است و ۲۲هزارهکتار آن اجرایی و ۱۰ هزارهکتارآماده بهره برداری شده است اما به دلیل زلزله رخ داده و استفاده وسایل و ادوات حفاری برای ساماندهی وضعیت بحرانی شهرو روستا و دراختیار گذاشتن کانکس های این سامانه به مردم روند عملیات حفاری موقتا متوقف و یا کند شده است که امیدواریم هر چه سریعتر سرعت بدهیم و من به نوبت خودم بابت تاخیر پیش آمده عذرخواهی می کنم.

 

 انتهای پیام/ز

 

 

۳۰ هزار راس دام تلف شده در مناطق زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.