کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ؛

تاثیر تغذیه نامناسب بر کاهش تمرکز حواس و قابلیت یادگیری

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تغذیه نامناسب در زمان امتحانات بر کاهش تمرکز حواس و قابلیت یادگیری تاثیرگذار است.

مسعود فیروزکوهی کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:نوشیدن آب کافی، خودداری از صرف تنقلات، سوسیس و کالباس، چیپس و غذا‌های پرچرب در زمان امتحانات باید مورد توجه باشد.

فیروزکوهی ادامه داد: اگر مطالعه کافی برای هر درس در طول ترم وجود داشته باشد خوب است که دانش آموز و یا دانشجو شب امتحان بدون استرس خواب راحتی را تجربه کنند.

وی تصریح کرد: مصرف یک لیوان ماستی که ترش نباشد و یا یک لیوان شیر ولرم کم چرب شب امتحان توصیه می‌شود.

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: ساعت ۱۰ صبح و چهار عصر مصرف آجیل‌هایی مانند پسته، بادام، بادام زمینی، کشمش، خرما و همچنین بیسکوییت‌های سبوس دار برای تامین انرژی مصرفی مغز خوب است.

وی همچنین برای رفع خستگی در حین مطالعه توصیه کرد از دمنوش‌ها به خصوص دمنوش نعنا استفاده شود چرا که خستگی را کاهش می‌دهد و ذهن را هوشیار‌تر می‌کند.

 با توجه به اینکه دانش آموزان و دانشجویان در این مقطع از سال شاهد برگزاری امتحانات خود هستند می‌توانند با بهره گیری از توصیه‌های تغذیه‌ای مناسب ظرفیت یادگیری خود را بالا ببرند.

انتهای پیام/ع

تغذیه مناسب دانش آموزان درایام امتحانات 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار