اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشته

بازداشت 16 قاچاقچی مواد مخدر، افزایش نظامیان آذربایجان در افغانستان، واردات نفت بدون گمرکی در «هرات» و ترور یک عضو شورای علما «هلمند» ازرویدادهای مهم خبری روز چهارشنبه افغانستان است.

اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، انتقاد اتاق تجارت از وقفه در توافقنامه چابهار، بازداشت 16 قاچاقچی مواد مخدر، افزایش نظامیان آذربایجان در افغانستان، واردات نفت بدون گمرکی در «هرات» و ترور یک عضو شورای علما «هلمند» ازرویدادهای مهم خبری روز چهارشنبه افغانستان است.

**انتقاد اتاق تجارت افغانستان از عملی نشدن توافق نامه چابهار
شبکه تلویزیونی یک در افغانستان روز چهارشنبه در برنامه ای به نقل از اتاق تجارت این کشور از وقفه در اجرای توافق نامه چابهار ابراز نارضایتی کرد و اعلام کرد که تاکنون هیچ کشتی حامل اموال بازرگانی از طریق این بندر انتقال داده نشده است.
این اتاق افزوده است که تنها گندم اهدایی هند است که از طریق چابهار انتقال داده می شود و بخشی از این انتقال نیز هنوز باقی مانده است.
اتاق تجارت افغانستان گفته است که اموال بازرگانان تاکنون از بندرعباس به افغانستان انتقال داده شده است ؛ در حالی که باید بندر چابهار راه اندازی و کار عملی در آن آغاز شود.
این اتاق از وزارت تجارت افغانستان خواسته است که برای عملی شدن کامل توافق نامه چابهار اقدام کند تا انتقال اموال از این بندر آغاز شود.

**بازداشت 16 قاچاقچی مواد مخدر در هفته گذشته 
مرکز قضایی مبارزه با مواد مخدر افغانستان روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که در یک هفته گذشته 16 قاچاقچی مواد مخدر از جمله 2 زن در روند مبارزه نیروهای این کشور با مواد مخدر دستگیر شده اند.
این اطلاعیه افزوده است که 9 تن از قاچاقچیان در فرودگاه بین المللی «حامد کرزی» در کابل دستگیر شده اند ؛ که در مجموع می خواستند 439 کیلوگرم هروئین را به هند انتقال دهند.

**اعلام آذربایجان برای افزایش نظامیان خود در افغانستان
منابع خبری افغانستان روز چهارشنبه به نقل از آذربایجان اعلام کردند که در سال 2018، 26 نظامی تازه نفس دیگر از این کشور به جمع نظامیان خود در افغانستان اضافه خواهند کرد.
این منابع افزوده اند که در حال حاضر شمار نظامیان آذربایجان در افغانستان 94 نفر است که با افزیش 26 تن دیگر تعداد آنها به 120 نظامی خواهد رسید.

**واردات نفت بدون پرداخت عوارض گمرکی در «هرات»
«کامران علی زایی» رئیس شورای ولایتی هرات افغانستان ادعا کرد که در هر هفته 200 تانکر نفت بدون وصول عوارض گمرکی وارد این شهر می شود.
وی افزوده است که این محصولات نفتی با عنوان معافیت وارداتی در قالب قرارداد با بعضی از شرکت ها وارد می شوند که البته به شکل غیر قانونی وارد شهر شده و به فروش می رسند.
علی زایی به مبدا واردات این محموله ها به ولایت هرات چیزی نگفته است.

**کشته شدن عضو شورای علمای استان «هلمند»
«عمرزواک» سخنگوی والی هلمند افغانستان اعلام کرد که یک عضو شورای علمای این ولایت توسط افراد مسلح ناشناس هدف حمله قرار گرفت و کشته شد.
وی افزود که مولوی«مختار احمد» هنگام نماز صبح در شهر لشکرگاه هدف قرار گرفته است و تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار