پست برق منطقه الموت تا یک سال آینده به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت توانیر گفت : راه اندازی پست الموت در دستور کار است و امیدواریم تا یک سال آینده راه اندازی شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ آرش کُردی مدیرعامل شرکت توانیر در مراسم افتتاح پروژه‌های برق رسانی قزوین افزود: قبل از راه اندازی پست باید یک خط احداث شود که کار اجرایی آن شروع شده است.
وی در ادامه ساخت نیروگاه‌های با مقیاس کوچک را برای راه‌اندازی شهرک صنعتی الموت به منظور برق رسانی در کوتاه‌ترین زمان ضروری دانست.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه قزوین را پیشروترین استان در راه اندازی نیروگاه‌های تولید پراکنده کشور دانست و گفت: ۸۰۰ مگابایت برق در کشور از نیروگاه‌های تولید پراکنده وارد مدار شده است که ۱۰۲ مگابایت آن مربوط به استان قزوین است.

کردی از مطالعه تولید ۹۰۰ مگاوات برق در استان قزوین خبر داد و گفت: این نشان دهنده آن است که صنعت برق در جذب سرمایه گذار، دادن مجوز‌ها و اقدامات حمایتی در قزوین به خوبی عمل کرده است.

مدیرعامل شرکت توانیر، میزان گردش مالی صنعت برق در سال گذشته را ۲۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با همت کارکنان صنعت برق تحریم‌ها در این زمینه بسیار کم اثر بوده است.

کُردی با بیان اینکه راندمان نیروگاه‌های تولید پراکنده با مقیاس کوچک حدود ۴۳ درصد است افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، باید نیروگاه‌های ساخته شود که حداقل ۵۵ درصد راندمان داشته باشد.

به گفته وی، مجوز جدیدی برای ساخت نیروگاه‌های تولید پراکنده با مقیاس کوچک داده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت:: تا کنون هفت هزار مگاوات پروانه برای ساخت نیروگاه‌های با مقیاس کوچک در کشور صادر شده که حدود ۸۰۰ مگاوات از آن به چرخه تولید آمده است.

کردی با بیان اینکه ۱۰ درصد از مجوز‌های نیروگاه‌های با مقیاس کوچک تاکنون محقق شده است گفت: روند ساخت مجوز‌های صادر شده با قدرت پیگیری می‌شود.

کردی راهکار بالا بردن راندمان نیروگاه‌های با مقیاس کوچک را تغییروضعیت به سی اِچ پی (chp) اعلام کرد و افزود: راندمان این نیروگاه‌ها حداقل ۶۰ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه پروانه‌های صادره شده ساخت نیروگاه‌های با مقیاس کوچک به قوت خود باقی است، اظهار امیدواری کرد بخشی از برق مورد نیاز کشور از این طریق تامین شود.

آرش کردی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران باید در جایی این نیروگاه‌ها را راه اندازی کنند که حرارت و برودت ناشی از تولید اولیه را به چرخه برگرداند افزود: یکی از بهترین محل‌ها برای راه اندازی نیروگاه‌های مقیاس کوچک در کنار شهرک‌های صنعتی است.

انتهای پیام/

سخنرانی مدیرعامل شرکت توانیر در مراسم افتتاح پروژه های برق رسانی قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار