۹۱ درصد از سوخت نیروگاه‌های برق با گاز تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر گفت: ۹۱ درصد از سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های برق کشور با گاز و مابقی آن با سوخت مایع تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ آرش کردی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر در دیدار با استاندار قزوین اظهار امیدواری کرد: با تلاش وزارت نفت به زودی این رقم به ۱۰۰ درصد افزایش یابد و سوخت مایع که استفاده از آن ایجاد آلودگی می‌کند در نیروگاه‌ها حذف شود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم استمرار و پایداری خدمات صنعت برق به جامعه، گفت: مردم و بخش‌های تولیدی و خدماتی، برق مستمر و بدون خاموشی می‌خواهند بنابراین باید رابطه و تعامل مناسبی را برای ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید برق با سرمایه گذاران ایجاد کنیم.

کردی اضافه کرد: به دلیل تفاوت بین فروش برق و قیمت تمام شده تولید، دچار کمبود سرمایه گذاری و مشکل در تامین زیرساخت‌های اساسی شبکه هستیم که برای رفع این مساله باید تلاش کرد.

وی همچنین گفت: در ۶ سال گذشته پس از هدفمندی یارانه ها، افت محسوسی به لحاظ سرمایه گذاری در صنعت برق داشتیم چرا که درآمد حاصل از فروش برق به مردم، بابت یارانه‌ها هزینه می‌شود و این به معنای آن است که درآمد ما در حال کاهش است.

کردی گفت: صنعت برق بر مبنای اصول اقتصادی اداره می‌شود و هر آنچه از مردم دریافت می‌کنیم منابع داخلی ما به حساب می‌آید که برای توسعه شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اگر فشار اساسی به صنعت برق وارد شود کشور دچار مشکل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توانیرگفت: برنامه ششم توسعه، ظرفیت کشورمان در تولید انرژی‌های تجدید پذیر را چهار هزار مگاوات تعیین کرده است که با توجه به محدودیت‌های شبکه ای، اقتصادی و قانونی نباید به هر استان بیش از سهم مورد نیاز اختصاص یابد.

کردی در ادامه با اشاره به مشکل شرکت کنتورسازی قزوین، گفت: این شرکت در جریان خصوصی سازی و بحث‌های رقابتی نتوانست رشد کند وگرنه با توجه به نیاز همیشگی مردم، کنتور سازی صنعتی در حال گردش بوده است و به راحتی شکست نمی‌خورد.

مدیرعامل شرکت توانیر افزود: با توجه به گردش مالی صنعت کنتور و شکل گیری کنتور‌های هوشمند از سال‌های آینده، با تعامل و برنامه ریزی صحیح می‌توان شرکت کنتوسازی قزوین را احیا کرد.

استاندار قزوین هم در این نشست خواستار تشکیل نشستی سه جانبه بین بانک پاسارگاد، شرکت مادر تخصصی توانیر و شرکت کنتور سازی قزوین برای حل این واحد دارای مشکل شد.

عبدالمحمد زاهدی افزود: استان قزوین تاکنون هیچ گونه مشکلی از لحاظ توزیع برق نداشته و نیرگاه شهید رجایی قزوین نیز با ۲ هزار و ۴۰ مگاوات ظرفیت بالایی برای تولید برق در این استان دارد و بخشی از برق مورد نیاز سایر استان‌ها را نیز تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین هم در این نشست خواستار حمایت استانداری برای وصول مطالبات این شرکت شد و گفت: ۱۵ درصد اعتبارات شرکت برق منوط به وصول مطالبات آن است که اگر تحقق یابد بسیاری از مشکلات ما نیز برطرف خواهد شد.

سعید بهادیوند چگینی افزود: شرکت برق استان در پرداخت مالیات هیچ مشکلی ندارد به گونه‌ای که حتی مالیات‌های تا سال ۱۴۰۰ را هم پرداخت کرده است.

انتهای پیام/

دیدار استاندار قزوین با مدیرعانل شرکت توانیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار