غلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

تغییرات وزارت علوم بر اساس نیاز انجام می‌شود/ اکثر دانشجویان بازداشت شده، آزاد شدند

وزیر علوم گفت: تغییرات در وزارت علوم به تدریج و بر اساس نیاز انجام می‌شود.

تغییرات وزارت علوم بر اساس نیاز انجام می‌شود/ اکثر دانشجویان بازداشت شده آزاد شدندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تعداد دانشجویان بازداشت شده در اغتشاشات اخیر کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشجویان به تدریج آزاد شدند آمار دقیقی نیست اما فکر می‌کنم تعداد کمی بازداشت هستند.

وی ادامه داد: با صحبتی که با وزرای اطلاعات و کشور شده و بر اساس دستور رئیس جمهور سایر دانشجویان امروز و فردا آزاد می‌شوند و درخواست ما نیز آزادی آنها بوده است.

غلامی در پاسخ به سوالی درباره تعداد دانشجویان بازداشتی در کل کشور گفت: حدودا 130 نفر در کل کشور بازداشت شدند که تعداد زیادی از آنها آزاد شده‌اند و طبق آماری که از وزرای مربوطه گرفتم بین 15تا 20 نفر هنوز در بازداشت سر می‌برند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر احتمال آزاد شدن دانشجویان تا زمان امتحانات بیان کرد:‌ وزیر اطلاعات به بنده قول دادند تا امتحانات این دانش آموزان را آزاد کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این بازداشت‌ها موجب ستاره‌دار شدن دانشجویان و تشکیل پرونده امنیتی برای آنها می‌شود؟ تأکید کرد: ما مسئله‌ای به نام دانشجوی ستاره‌دار نداریم و ستاره‌دار شدن برای زمانی بود که دانشجویان را زیر نظر می‌گرفتند اکنون چنین چیزی نیست.

غلامی افزود: درباره پرونده سازی نیز اگر کسی مدرکی برای جرم نداشته باشد مسلما پرونده سازی صورت نمی‌گیرد و صرف بازداشت شدن برای دانشجویان به معنای پرونده سازی نیست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به اینکه آیا دانشگاه‌ها می‌توانند برای این دانشجویان وثیقه بگذارند، بیان کرد: اگر کسی وثیقه نداشته باشد با ضمانت افراد معتبر نیز می‌تواند آزاد شود اما در این زمینه ما با دادستان صحبت کردیم و قرار شد نهایت کمک را انجام دهند.

وی تأکید کرد: اینکه تا امروز آمار بازداشتی ‌ها کاهش پیدا کرده به دلیل همکاری وزارت اطلاعات، وزارت کشور و دادستانی است که ما از آنان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

غلامی درباره دستور دانشگاه آزاد برای انتقال دانشجویان دختر، اظهار کرد: این موضوع را باید از مسئولان دانشگاه آزاد سوال کنید و به اعتقاد بنده بهتر است دانشجویان دختر به دانشگاه‌های محل زندگی خود منتقل شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوالی درباره تغییرات در وزارت علوم گفت: تغییرات در این وزارتخانه به تدریج و بر اساس نیاز انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار