مدیرکل امور مالیاتی کردستان:

۳ درصد عوارض امور مالیاتی به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: عوارضی که بوسیله امور مالیاتی اخذ می شود ۳ درصد از آن به حساب شهرداری ها واریز می شود.

۳ درصد عوارض امور مالیاتی به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علیرضا الوندی مدیرکل امور مالیاتی کردستان، امروز چهارشنبه در همایش شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزارشد، به بیان توضیحاتی در ارتباط با توزیع عوارض ناشی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده پرداخت و گفت: عوارضی که بوسیله امور مالیاتی اخذ می شود ۳ درصد از آن به حساب شهرداری ها واریز می شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته هر شهر به هر میزان که وصولی داشت عوارض مذکور نسبت به جمعیت آن توزیع می شد، عنوان کرد: بر اساس برنامه ششم نحوه توزیع تغییر یافته و کل وصولی استان پرداخت و این میزان ۳۰ درصد به روستاها و ۷۰ درصد شهرها تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: سهم شهرداری سنندج از مالیات برارزش افزوده در ۹ ماهه سال جاری ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که این مبلغ در مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با بیان اینکه سهم شهرداری بانه از مالیات برارزش افزوده در ۹ ماهه امسال سه برابر شده است، بیان کرد: سهم شهر بانه در ۹ ماهه امسال ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که درمدت مشابه آن سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

الوندی از افزایش ۷۶ برابری سهم شهرداری بیجار از مالیات برارزش افزوده خبرداد و افزود: در ۹ ماهه سال گذشته سهم شهرداری بیجار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که این مبلغ امسال به یک میلیاردو ۹۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در مدت ذکر شده سهم شهرداری دهگلان ۴۱۰ میلیون تومان بوده که به یک میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان رسیده که به عبارتی ۱۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی سهم شهرداری دیواندره را ۳۶۰ میلیون تومان در ۹ ماهه سال ۹۵ ذکر کرد و افزود: این میزان در سال جاری یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان بوده که ۲۳۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان عنوان کرد: سهم شهرداری سقز در ۹ ماهه امسال ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، کامیاران دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و مریوان هم ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

الوندی اظهارداشت: در مجموع در ۹ شهرداری استان سهم مالیات برارزش افزوده ۳۴ درصد در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش داشته وبه عبارتی از ۲۹ میلیارد تومان به ۳۸ میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/م

  افزایش ۳۴درصدی سهم شهرداری های کردستان از مالیات برارزش افزوده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.