شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در نقده تکذیب شد

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی خبر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در نقده را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ در روزهای اخیر کارشناسان دامپزشکی نقده صدها قطعه پرنده اهلی در روستاهای شهرستان نقده و بخش محمدیار این شهرستان را به علت احتمال ابتلاء به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان معدوم کردند.
 
کامیار داهیم مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ در گفت: خبر شیوع  آنفولانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی کذب است.

داهیم درباره واکنش به برخی رسانه های استان که این شایعه را منتشر کردند، افزود: نه تنها در نقده بلکه در هیچکدام از شهر‌های استان تاکنون شیوع آنفولانزای پرندگان گزارش نشده است.
 
وی  باابراز نگرانی از شیوع آنفلوانزا در روستاهای مرزی استان ادامه داد: با کوچ پرندگان امکان بروز بیماری آنفلوآنزای وجود دارد از این رو پایش های لازم نیز در حال انجام است.
 
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در این خصوص از روستاهای مرزی نمونه‌گیری به عمل آمده است، اعلام کرد: هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای پرندگان در استان آذربایجان غربی مشاهده و گزارش نشده است.
 
این در حالی است که حقیقت نیا رئیس اداره دامپزشکی نقده گفته علائمی شبیه به آنفلوآنزای فوق حاد در پرندگان منطقه مشاهده شده که برای جلوگیری از شیوع آن اقدام به معدوم سازی کردیم.
 
انتهای پیام/ن.م
 

تکذیب خبر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.