ممنوعیت شکار پرندگان وحشی ضرورت حفظ سلامت عمومی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت:به منظورحفظ سلامت عمومی جامعه و جلوگیری از شیوع هر گونه بیماری، شکار پرندگان وحشی ممنوع می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ مختارخانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: به دلیل شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در برخی کشورها وبه منظور حفظ سلامت عمومی جامعه و جلوگیری از شیوع هر گونه بیماری، شکار پرندگان وحشی ممنوع می باشد.

وی افزود: برای حفاظت سلامت عمومی و جلوگیری از شیوع هر گونه بیماری شکار پرندگان آبزی و خشکی در سراسر کشور و آذربایجان غربی ممنوع بوده و با خاطیان برخورد قانونی می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه در خصوص بیماری های مشترک بین انسان و پرندگان و حیوانات اذعان داشت: یگان حفاظت محیط زیست در سطح استان و نیز ارومیه همه روزه وضعیت تالاب ها، رودخانه ها و زیست گاه های آبی سراسراستان را بررسی کرده و خوشبختانه تا به امروز هیچ مورد مشکوکی در خصوص بیماری مشترک همچون آنفولانزا گزارش نشده است. 

وی در ادامه افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته با مدیران مدارس درخصوص زیست بوم ها، مناطق چهارگانه، وضعیت تالاب ها، نوع پوشش گیاهی تالاب ها، مناطق آزاد، وضعیت حیوانات و پرندگان مهاجر، بیماری های مشترک انسان و‌حیات وحش به دانش آموزان توضیحاتی داده  می شود وکارشناسان محیط زیست نیز طبق برنامه ارائه شده از سوی آموزش و پرورش به مدارس مراجعه و آموز ش های زیست محیطی رابه دانش آموزان بازتاب می دهند.

انتهای پیام/م

شکار پرندگان وحشی ممنوع شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.