رئیس سازمان امور عشایر کشور خبر داد:

احیای شورای عالی عشایر کشور

رئیس سازمان امور عشایر کشور از احیای شورای عالی عشایر کشور و پرداخت تسهیلات ۴۰۰ میلیارد تومانی ویژه عشایر با سود چهار درصد در سال گذشته خبر داد.

احیای شورای عالی عشایر کشور/به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کرمعلی قندآلی صبح چهارشنبه در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به آمار جمعیتی عشایر کشور که ۱.۸ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند اظهار داشت: براساس گزارش مرکز آمار ایران، یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر عشایر در قالب ۲۱۳ هزار خانوار در نقاط مختلف کشور زندگی می‌کنند. اگر بناست جمعیتی را به عنوان الگو، شجاعت، نجابت، شرافت و کم توقعی و کم هزینه بودن در کشور معرفی کنیم بدون شک باید از عشایر نام ببریم.

وی با اشاره به ۱۵ هزار مناطق استقرار عشایر در کشور افزود: تولید سالانه ۱۹۰ هزار تن گوشت، وجود ۲۸ درصد دام سبک کشور، تولید ۳۵ درصد صنایع دستی و فعالیت‌های گردشگری، گیاهان دارویی و ... بخشی از خدمات عشایر به کشور است. با وجود فعالیت‌های تاثیرگذار عشایر در کشور، اما برای تعادل زیست محیطی، نوع فعالیت و معیشت ایشان باید تدابیری اندیشیده شود ضمن اینکه زندگی عشایری هم نباید فراموش شود.

قندآلی با اشاره به وضعیت عشایر در استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر از جمله استان‌هایی است که ۷ الی ۸ ماه از سال را عشایر در قشلاق بوده و در این استان زندگی می‌کنند وهم افزایی خوبی بین مردم و عشایر در استان بوشهر وجود دارد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۴ درصد برای عشایر در سال گذشته گفت: از این میزان یک میلیارد تومان اعتبار سهم عشایر استان بوشهر بوده است.

وی با اشاره به آیین نامه ساماندهی امور عشایر کشور بیان کرد: یکی از نقاط قوت سازمان امور عشایر همین آیین نامه است که ۱۷ ماده دارد و هر ماده به وضوح وظایف دستگاه‌های اجرایی را مشخص کرده و اجرای این آیین نامه بسیاری از مشکلات عشایر را حل می‌کند. یکی از دغدغه‌های مهم در سازمان امور عشایر آموزش رسمی و مهارتی و پژوهش است که با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام /پ

هم افزایی خوبی بین مردم و عشایر در استان بوشهر وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.