افزایش 11 درصدی صادرات سفال لالجین

مدیرکل گمرک استان همدان از افزایش 11 درصدی صادرات ظروف سفالی لالجین در 9 ماهه امسال خبر داد.

افزایش 11درصدی صادرات  سفال لا لجین به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ خشوعی،مدیرکل گمرک استان همدان  گفت: در9ماهه امسال 7 میلیون و 986 هزار و 840 دلار انواع ظروف سفالی از گمرک همدان به کشورهای عراق و هلند صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه  وزن  کالای صادراتی یک هزارو29  تن  است ادامه داد: صادرات ظروف سفالی 8 درصد از کل صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است و در این زمینه  در رتبه پنجم کالاهای صادراتی استان همدان هستیم.

 این مسئول  با بیان اینکه  نسبت به مدت مشابه پارسال  7 میلیون و 190 هزار و 368 دلار ظروف سفالی از همدان به سایر کشورها صادر شده است اظهار داشت: امسال در این زمینه 11درصد افزایش صادرات داشته ایم.

 مدیرکل گمرک استان همدان بیان کرد: توسعه صادرات غیرنفتی یکی از اولویت‌های استان همدان است.

جمال خشوعی خاطرنشان کرد: برای افزایش بیشترصادرات صنایع دستی استان همدان نسبت به پارسال تمهیدات لازم انجام شده است.

 وی با اشاره به اینکه همدان یکی از استان‌های مطرح کشور در زمینه تولید صنایع دستی محسوب می‌شود اظهار داشت: اقدامات متعددی برای حمایت از صنعتگران استان همدان برای تولیدات صادرات محور شده که خوشبختانه نتیجه مناسبی نیز داشته است.

خشوعی فرش را یکی از مهم‌ترین کالاهای تولیدی همدان برشمرد و گفت: فرش دستبافت همدان با توجه به سابقه و کیفیت بالایی دارد که در بازارهای جهانی نیز شناخته شده است ولی به سبب تحریم‌ها در سال‌های اخیر میزان صادرات کاهش یافته بود.

 وی با بیان اینکه پس از اجرای برجام تحریم‌های فرش دستبافت ایران نیز لغو شده است گفت: خوشبختانه صادرات فرش دستبافت از همدان به سایر کشورها آغاز شده و نخستین محموله صادراتی در هفته گذشته از گمرک همدان صادر شد.

 مدیرکل گمرک استان همدان به دغدغه که در حوزه صادرات وجود دارد اشاره کرد وادامه داد: یکی از مشکلات که در حوزه صادرات صنایع دستی وجود دارد وضعیت بسته بندی نامناسب سفال است که  موجب شده است توان رقابت در بازار هدف را کاهش داده است در صورتی که کالای ما دارای  کیفیت بالا در سطح جهان است اما بدلیل  نبود بسته بندی مناسب صادرات  ، این توان رقابت از استان گرفته می شود.

وی یاد آور شد: با وجود انتخاب لالجین به عنوان شهر جهانی سفال شاهد عرضه و فروش کالاها و تولیدات چینی در فروشگاه‌های این شهر هستیم که  علاوه بر اینکه آسیبی برای صنایع دستی و تولیدات سفال لالجین محسوب می‌شود بلکه این امرمی‌تواند در آینده  برای جهانی ماندن این شهر اثر منفی برجای بگذارد.

انتهای پیام/ج

افزایش صادرات سفال لالجین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.