اجرای طرح ایمنی مدارس حاشیه راه ها در بیش از 1000مدرسه کرمان

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان گفت: طرح ایمنی مدارس حاشیه راه ها از سال 1383 آغاز شد و تاکنون در بیش از 1000مدرسه راهنمایی و ابتدایی دخترانه و پسرانه سطح استان برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خداداد مقبلی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: از سال 83 تاکنون حدود 105هزار دانش آموز تحت پوشش آموزه های ترافیکی قرار گرفته اند و این طرح درسال تحصیلی جاری نیز 60 باب مدرسه در شمال استان را پوشش می دهد.

وی افزود: با توجه به افزایش تصادفات و تلفات درسطح کشور بخصوص در استان کرمان و با توجه به اینکه بخشی از تلفات را عابران پیاده به ویژه افراد زیر 18 سال و محصلان تشکیل می دهند این طرح با افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان توانسته تاثیر بسزایی در کاهش اینگونه تلفات داشته باشد.

مقبلی ارتقای فرهنگ و آگاهی های ترافیکی بین قشر آسیب پذیر و کاهش تلفات عابران پیاده به ویژه دانش آموزان مدارس حاشیه جاده ها را از اهداف اجرای این طرح عنوان و تصریح کرد: ما معتقدیم بهترین راه فرهنگ سازی اجرای قوانین، مقررات و آموزش صحیح از دوران ابتدایی است.

 وی یادآور شد: ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها به عنوان یک طرح ضروری و حساس اجتماعی از دیدگاه اقتصادی، امنیتی و رفاهی در جوامع مختلف مطرح است و دانش‌آموزان نیز به عنوان آسیب‌ پذیرترین گروه از میان عابران پیاده هستند.

وی افزود: تصادف با دانش‌آموزان بیشتر در مناطقی رخ می‌دهد که سرعت نسبی وسایل نقلیه موتوری بیشتر و مشکل دیدن و دیده شدن برای رانندگان و دانش‌آموزان وجود دارد.

حسین حیدری یار مسئول اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان  نیز گفت: با اجرای این طرح از سال 83 تاکنون تعداد تلفات دانش آموزی در کنار جاده ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی افزود: تصادفات مربوط به کودکان و نوجوانان عابر پیاده در مباحث ایمنــی جاده ای از جایگاه مهمی برخوردار است از این رو به دلیل عدم آگاهی و آشنایی کافی از خطرات ترافیکی، این قشر بیشتر از دیگر کاربران جاده ای در معرض خطر قرار داشته و از گروه های بسیار آسیب پذیر به شمـار می روند.

حیدری یار تصریح کرد: امسال طرح ایمن سازی با قدرت و جدیت بیشتری پیگیری می شود و برای تعداد 60 باب مدرسه از شهرستان های زرند، بم، بافت، رابر، زرند، سیرجان، نرماشیر، فهرج، ریگان و رفسنجان پیش بینی شده که آموزش های آنها هم اکنون در حال اجراست.

مسئول اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان یادآور شد: در این طرح دانش آموزان نسبت به خطرات ناشی از عبور در حاشیه جاده آشنا شده و آموزش های لازم نسبت به حرکت در امتداد جاده و عبور از عرض جاده را به صورت عملی و تئوری، همراه با نمایش های موزیکال فرا می گیرند.

حیدری یارگفت: بدون شک دانش آموزان به دلیل ویژگی کودکانه خود قادر به تشخیص خطرهای عبور و مرور جاده ای نیستند بنابراین آموزش مسائل ایمنی و رفتار صحیح ترافیکی به آنها با استفاده از ابزارهای مختلف و همچنین ایمن سازی مسیر تردد به مدارس دارای اهمیت است.

انتهای پیام/ب

آموزش های ترافیک در مدارس حاشیه راه های استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار