شناسایی ۶۷۷ دانش آموز بازمانده از تحصیل در مازندران

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران از شناسایی ۶۷۷ دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیدعیسی میرشفیعی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران آمار دقیق دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان را بر اساس سامانه وزارتخانه ۶۷۷ نفر اعلام کرد.

وی گفت: در مدت حدود چهار ماهی که از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد با بسیج امکانات و ظرفیت‌های موجود داخل و خارج از آموزش و پرورش توانسته ایم ۱۲۰ تن از این کودکان را شناسایی کنیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران افزود: از ۱۲۰ کودک واجد شرایط تحصیل شناسائی شده تاکنون ۵۰ کودک به سر کلاس درس بازگردانده شدند.

میرشفیعی گفت: بقیه این کودکان هم به خاطر داشتن مشکلات جسمی، حرکتی و عقلی نتوانسته اند از خدمات آموزشی برخوردار شوند.
وی افزود: آموزش و پرورش در سال‌های اخیر با اعزام معلم به بیمارستان و منازل شخصی امکان تحصیل را برای برخی از بازماندگان تحصیل فراهم کرد.

میرشفیعی با بیان اینکه از سرنوشت ۵۵۷ کودک دیگر اطلاعی نداریم، گفت:: اگر چه آموزش و پرورش به طور جدی تلاش برای شناسائی این کودکان را ادامه می‌دهد، ولی احتمالا دیگر امیدی به پیدا کردن این کودکان در استان وجود ندارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران افزود: سامانه سناد آموزش و پرورش که مرجع اعلام دانش کودکان واجد شرایط تحصیل محسوب می‌شود، هر ساله آمار کودکان ۶ تا ۱۱ ساله را بر اساس کد ملی به عنوان واجد شرایط تحصیل به استان‌های مختلف اعلام می‌کند.

وی گفت: آموزش و پرورش مازندران علاوه بر پیگیری اطلاعات سامانه سناد از دهیاران، خانه‌های بهداشت و مدارس برای پیدا کردن کودکان بازمانده از تحصیل استفاده می‌کند.

میرشفیعی افزود: دانش آموز بازمانده از تحصیل به کودکان ۶ تا ۱۱ سال دارای شناسنامه گفته می‌شود که در هیچ مدرسه‌ای ثبت نام نکرده باشد.

انتهای پیام/ر

کودکان بازمانده از تحصیل در مازندران شناسایی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.