اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشته

تایید کشته شدن هشت نظامی آمریکا طی هشت ماه در «ننگرهار»، رهایی 14 سرباز ارتش از دست طالبان و تداوم همکاری چین با افغانستان از رویدادهای خبری روز سه شنبه افغانستان است.

اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تایید کشته شدن هشت نظامی آمریکا طی هشت ماه در «ننگرهار»، بازداشت سه عضو طالبان در «پکتیکا»، کشته و زخمی شدن 9 غیر نظامی در حملات راکتی پاکستان به «کنر»، رهایی 14 سرباز ارتش از دست طالبان و تداوم همکاری چین با افغانستان از رویدادهای خبری روز سه شنبه افغانستان است.

** تایید کشته شدن 8 نظامی آمریکایی در 8 ماه گذشته در «ننگرهار»
منابع خبری افغانستان روز سه شنبه اعلام کردند که درهشت ماه گذشته ،هشت نظامی آمریکا در استان شرقی ننگرهار کشته شده اند.این منابع افزودند که در همین مدت چهار نظامی دیگر نیز در استان های «لوگر» و «قندهار» کشته شده اند.بر اساس این گزارش تاکنون تلفات نظامیان آمریکایی در افغانستان از سال 2001 تاکنون به یک هزار و 870 کشته و بیش از 20 هزار تن زخمی رسیده است.

** بازداشت 3 عضو مهم طالبان در «پکتیکا»
وزارت کشور افغانستان روز سه شنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد 3 عضو مهم گروه طالبان در شهرستان «زیروک» استان پکتیکا دستگیر کردند.وزارت کشور افغانستان افزوده است که افراد بازداشت شده در طراحی و سازماندهی حملات تروریستی و انتحاری دست داشته اند.

** یک کشته و 8 زخمی غیر نظامی در حملات راکتی پاکستان به «کنر»
«فرید دهقان» سخنگوی نیروهای ارتش در شرق افغانستان اعلام کرد که یک غیر نظامی در حملات راکتی پاکستان به استان کنر کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند.وی افزود: پاکستان شامگاه دیروز حملات راکتی به شهرستان «سرکانو» در استان کنر داشت که زخمی های این رویداد به بیمارستان انتقال داده شدند.

**رهایی 14 سرباز ارتش از چنگ طالبان 
«سید حامد گیلانی» رهبر حزب محاذ ملی افغانستان روز سه شنبه در کابل در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که 14 سرباز ارتش را که نزد طالبان اسیر بودند، رها کرده اند.وی گفت که این سربازان طی عملیات طالبان در شهرستان «جانی خیل» در استان پکتیا بدست این گروه اسیر شدند که با میانجیگری حزب محاذ ملی و بزرگان اقوام از دست طالبان رها شدند.گیلانی گفت که این افراد به دلیل حسن نیت رها شده اند و بزودی یک بخشی از طالبان به روند صلح خواهند پیوست و دولت نیز باید شماری از زندانیان طالبان را رها کند.

**چین در کنار مردم و دولت افغانستان به عنوان همکار باقی خواهد ماند
«لیوجینسونگ» سفیر جدید چین در افغانستان با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد که چین به عنوان همکار در کنار مردم و دولت افغانستان باقی خواهد ماند و تعهد کرد که برای تقویت روابط دو کشور تلاش بیشتر خواه کرد.رئیس ‌جمهوری افغانستان وظیفۀ سفیر جدید چین تبریک گفت و چین را کشور دوست و همکار با دوام با افغانستان خواند و از کمک و همکاری‌های آن کشور طی سال‌های متمادی با افغانستان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار