گفتگوی روسای جمهور قزاقستان و آمریکا درباره وضعیت افغانستان

روسای جمهور قزاقستان و آمریکا به زودی درباره استراتژی واشنگتن برای افغانستان گفتگو خواهند کرد.

گفتگوی روسای جمهور قزاقستان و آمریکا درباره وضعیت افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روسای جمهور قزاقستان و آمریکا به زودی درباره استراتژی واشنگتن برای افغانستان گفتگو خواهند کرد.

«نورسلطان نظربایف»، رئیس جمهور قزاقستان قرار است که در ماه جاری میلادی در سفر به واشنگتن با دونالد ترامپ دیدار کند تا درباره استراتژی واشنگتن در افغانستان و وضعیت امنیتی این کشور گفتگو کند.

«ارلان کارین»، رئیس شورای روابط بین‌الملل قزاقستان اظهار داشت: قزاقستان در این دیدار دیدگاه کشورهای آسیای مرکزی درباره وضعیت افغانستان را برای ترامپ تشریح  خواهد کرد.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل در 19 ژانویه نشستی را در سطح وزیران برای بررسی تقویت روابط افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی برگزار می‌کند که ریاست آن را «غیرت عبدالرحمانف» وزیر خارجه قزاقستان به عهده خواهد داشت.

روسیه و کشورهای آسیای مرکزی بارها نگرانی خود را از گسترش ناامنی از افغانستان ابراز کرده‌اند و چندی پیش نیز وزارت دفاع روسیه از انتقال و استقرار چندین دستگاه تانک، ده‌ها فروند بالگرد، و چند سامانه دفاع ضدهوایی و تجهیزات نظامی دیگر به تاجیکستان خبر داد.

تسنیم نوشت: روسیه هدف انتقال این تجهیزات را بالا بردن توان ارتش تاجیکستان برای حفاظت مرزهای جنوبی خود با افغانستان عنوان کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.