تشکیل جلسه ساماندهی قلیان سراها در شهرستان ماکو

کارگروه فرعی سلامت و امنیت غذایی شهرستان ماکو با محوریت ساماندهی قلیان سرا ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  محمد زاده معاون سیاسی ، اجتماعی فرماندار ماکو در بیست و ششمین جلسه بررسی موضوع قلیا ن سراها با اشاره به مضرات قلیان و تهدید جدی آن بر سلامت جامعه، گفت: قلیان سراها که تحت عنوان قهوه خانه سنتی ، پروانه کسب اخذ نموده اند در ادامه فعالیتشان و با توجه به کسب درآمد کلان از طریق فروش مصرف قلیان ،به ارائه قلیان نیز می پردازند که بایستی  به این موضوع رسیدگی شود.

 جبرئیل زاده مسئول شبکه بهداشت و درمان ماکو با ارائه گزارش آماری، اقدامات صورت گرفته در راستای  مبارزه با قلیان توسط شبکه بهداشت و درمان را تشریح نمود .

در ادامه جلسه ضمن تاکید بر بازرسی های اکیپی از محل های عرضه قلیان ، بعد از بحث و بررسی ارگان های درگیر در برنامه ،موارد زیر مطرح و تصمیم گیری شد .

1-  شبکه بهداشت و درمان و اداره صنعت و معدن و تجارت و بر اساس قانون جامع ملی مبارزه با دخانیات اقدامات لازم و همکاری های لازم را بعمل خواهند آورد .

2-  با توجه به عرضه قلیان در محلهای فاقد پروانه کسب و غیر مشخص بر حسب مورد ارگان های ذیربط اقدام لازم قانونی را معمول دارند و در صورت لزوم همکاری های لازم بعمل آید .  

3- موضوع همزمانی و اجرای برنامه مبارزه با دخانیات و قلیان جهت اقدامات لازم به استان اعلام گردد تا اقدامات هم زمان به نتیجه مطلوبی منجر گردد.

4- مراجع محترم قضایی بر اساس قوانین جاری و علی الخصوص قانون جامع ملی مبارزه با دخانیات با متخلفین برخورد لازم را معمول فرمایند .

5-  ساعت های فعالیت اصناف  بر اساس مصوبات جهت جلوگیری از تخلفات بعدی و حقوق مردم توسط نهادها مراعات گردد .

6-  اکیپ های مشترک اماکن عمومی، شبکه بهداشت و درمان ،صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف، هماهنگ اقدام نمایند.

انتهای پیام/م

جلسه ساماندهی قلیان سراها در شهرستان ماکو برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.