کشت مکانیزه گندم در اراضی کشاورزی بیله‌سوار افزایش می‌یابد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار گفت: کشت مکانیزه گندم در اراضی کشاورزی شهرستان بیله‌سوار افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ربعلی جهانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار در بازدید از مزارع گندم بیله‌سوار از کاشت مکانیزه گندم در ۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بیله‌سوار خبر داد و گفت: کشت مکانیزه گندم در اراضی کشاورزی شهرستان بیله‌سوار افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: از ابتدای فصل کاشت گندم تاکنون حدود 9 هزار تن بذر گواهی شده بین کشاورزان توزیع شده و بقیه بذر مورد نیاز از طریق بذور خود مصرفی از طرف زارعین تامین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار از کاشت مکانیزه گندم در 80 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بیله‌سوار به عنوان قطب تولید گندم استان اردبیل خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 9 هزار تن کود شیمیایی از انواع اوره، سولفات پتاسیم، سوپر فسفات در بین گندم‌کاران توزیع شده است.

جهانی متوسط عملکرد گندم آبی در هر هکتار در شهرستان بیله‌سوار را نزدیک به 5 تن دانست و تصریح کرد: بیله‌سوار مهمترین قطب تولید گندم استان اردبیل بوده و به انبار غله استان معروف است.

جهانی بیان کرد: اغلب ارقام بذری گندم در این شهرستان شامل ارقام چمران، کوهدشت، زاگرس، شیرودی و غیره است.

وی با اشاره به اینکه گندم محصولی استراتژیک و بسیار حائز اهمیت است، گفت: با تمام توان در راستای تحقق خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک مانند گندم گام برمی‌داریم.

انتهای پیام/ح

بیله‌سوار مهمترین قطب تولید گندم استان اردبیل است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.