پیشرفت 97 درصدی راه آهن قزوین - رشت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت :برای تکمیل راه آهن قزوین – رشت 300 میلیارد تومان اختصاص یافته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ خیرالله خادمی  معاون وزیر راه و شهرسازی  در حاشیه بازدید از راه آهن قزوین - رشت گفت : برای اجرای این طرح تاکنون بیش از 3 هزار میلیارد تومان هزینه شده و امسال هم 300 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه زیرسازی راه آهن قزوین - رشت 97 درصد پیشرفت کار دارد افزود :  تاکنون 146 کیلومتر از این طرح ریل گذاری شده است و ریل گذاری 18 کیلومتر باقی مانده در مراحل نهایی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی  و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه در تلاشیم باقی مانده  خط آهن راه آهن قزوین - رشت در اسرع وقت تکمیل شود گفت  : سازه های بزرگی نظیر 9 کیلومتر پل و 28 کیلومتر تونل در این طرح ساخته شده است.

خادمی با اشاره به، نیاز به بسته شدن  بیش از 10 روز آزاد راه رشت – قزوین برای نصب تیرهای بزرگ و سنگین یکی از پل های راه آهن قزوین – رشت در آینده نزدیک افزود : از مردم گیلان و استان های همجوار نظیر اردبیل می خواهیم در این مدت که اطلاع رسانی خواهد شد از سفرهای غیر ضروری در آزاد راه و جاده رشت - قزوین خوداری کنند.

مصطفی سالاری استاندار گیلان هم با بیان اینکه ساخت خط آهن قزوین – رشت تحول بزرگی در اقتصاد منطقه  ایجاد خواهد کرد، تصریح کرد : اتصال این خط آهن به منطقه آزاد انزلی و ادامه آن به خط آهن آستارا- آستارا که بخشی از کریدور بین المللی شمال- جنوب موسوم به نوستراک  است تجارت با کشورهای حوزه خزر و قفقاز را گسترش می دهد.

انتهای پیام/ق

اختصاص اعتبار برای تکمیل راه آهن قزوین - رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.