احداث سد؛

سد آبسرده نیازمند سالانه صد میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل است

مدیر امور آب شهرستان بروجرد گفت: تکمیل و بهره برداری از سد آبسرده بروجرد براساس زمان بندی مشخص شده درطول سه سال نیازمند سالانه یک هزارمیلیارد ریال اعتباراست.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ امین بهنیا، با اشاره به اینکه عملیات احداث سد آبسرده بروجرد سال ۸۸ آغاز شده است، اظهارکرد: دربودجه سال ۹۷ برای احداث این سد ۶۰ میلیارد ریال اعتبارازمحل منابع عمومی پیشنهاد شده که درصورت عدم تخصیص و یا استفاده از راهکار مناسب جایگزین برای تامین آن این طرح در زمان مشخص شده به بهره برداری نخواهد رسید.

وی افزود: این طرح هم اکنون دارای ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی شامل اجرای فرازبند، سنگ برداری سرریز، تکیه گاه چپ و راست و تولید مصالح است.

مدیرامورآب شهرستان بروجرد بیان کرد: مبلغ قرارد داد جدید بسته شده با پیمانکار در سال ۹۶ یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال است و برای تکمیل آن سه هزارمیلیارد ریال نیاز دارد.

بهنیا اضافه کرد: رقم تخصیص یافته به سد آبسرده تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال در حالی که مجموع بدهی به پیمانکارتاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال وبدهی به مشاور و اراضی تملک شده پنجاه میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: درصورت عدم تخصیص اعتبارامکان نیمه تعطیل شدن کارگاه‌های سد آبسرده بروجرد تا پایان امسال وجود دارد.

مدیر امور آب شهرستان بروجرد افزود: هدف ازاحداث این سد کنترل جریان‌های سطحی درمحدوده طرح، ذخیره و تامین آب کشاورزی حق آببران زیر دست به میزان چهار هزار و ۳۰۰ هکتار، تامین بخشی ازآب شرب شهر بروجرد و تولید انرژی برق آبی به میزان ۶ مگاوات است.

سد مخزنی آبسرده بروجرد ازنوع خاکی تک قوسی با هسته رسی وطول تاج ۴۵۷ مترو حجم مخزن ۶۰/۸ میلیون مترمکعب درحال احداث است.

این سد در ۱۶ کیلومتری شهرستان بروجرد درمحورارتباطی بیرانشهربه بروجرد ساخته می‌شود.

انتهای پیام/د

تکمیل سد آبسرده بروجرد نیازمند سالانه یک هزارمیلیارد ریال اعتباراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.