حالت فوق العاده در ترکيه تمدید شد

دولت ترکيه حالت فوق العاده در اين کشور را به مدت سه ماه ديگر تمديد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: دولت ترکیه حالت فوق العاده در این کشور را سه ماه دیگر تمدید کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: معاون نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد حالت فوق العاده که پس از کودتای نافرجام ژوئیه سال ۲۰۱۶ در این کشور به اجرا در آمد، برای ششمین بار و به مدت سه ماه دیگر تمدید می‌شود.

بکر بوزداغ در یک کنفرانس خبری در آنکارا گفت: با تصمیم مقامات ترکیه حالت فوق العاده در کشور که ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) به پایان می‌رسید برای ششمن بار متوالی و به مدت سه ماه دیگر تمدید خواهد شد.

بوزداغ تاکید کرد این موضوع پیش از اینکه از جانب دولت به پارلمان ترکیه ارائه شود در دستور کار نشست بعدی شورای امنیت ملی کشور خواهد بود.

اجرای حالت فوق العاده، اختیارات مسئولان امنیتی ترکیه را برای بازداشت حامیان فتح الله گولن، خطیب مخالف رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور افزایش می‌دهد.

دولت ترکیه می‌گوید فتح الله گولن که در آمریکا اقامت دارد، مسئول و طراح اصلی کودتای نافرجام ترکیه در ژوئیه سال ۲۰۱۶ است و در همین راستا سرویس‌های امنیتی ترکیه پس از کودتا عملیات گسترده‌ای را برای بازداشت حامیان گولن در سراسر کشور آغاز کردند.

از زمان اجرای کودتای نافرجام ترکیه در ژوئیه سال ۲۰۱۶، نیرو‌های امنیتی این کشور بیش از ۵۵ هزار نفر را بازداشت و ۱۴۰ هزار تن دیگر را از کار برکنار کرده‌اند.

انتهای پیام/

تمدید حالت فوق العاده در ترکیه برای سه ماه دیگر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار