عبداللهی مطرح کرد:

60 درصد ایرانی‌ها چاق هستند/ فعالیت 110 کارشناس تغذیه در مراکز جامع سلامت

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: ۶۰ درصد مردم کشور اضافه وزن دارند و چاق هستند.

60 درصد ایرانی‌ها چاق هستند/ فعالیت 110 کارشناس تغذیه در مراکز جامع سلامتبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا عبداللهی در نشست خبری بسيج ملی تغذيه سالم گفت: چاقی و کنترل چاقی فقط وظیفه بخش بهداشت نیست و عوامل متعددی در بروز آن نقش دارد كه وزارت بهداشت يكی از ارگان هايی است كه در اين زمينه كار می‌كند.

 وی افزود: به لحاظ تعريف، غذايی سالم است كه كيفيت كافی را داشته باشد يعنی نمک، چربی و قند مجاز داشته باشد.

 عبداللهی خاطرنشان كرد: دسترسی مردم به غذای سالم نیازمند همکاری چند ارگان است كه برای افزايش دسترسی مردم به موادغذايي سالم، استانداردهای موادغذايی بايد بازنگری شود و در اين راستا انجمن صنایع غذایی، وزارت کشاورزی و وزارت بهداشت و سازمان استاندارد باید دست به دست هم بدهند تا غذای سالم به بازار بيايد.

 وی با بيان اينكه۶۰ درصد مردم کشور اضافه وزن دارند و چاق هستند، گفت: چاقی و اضافه وزن مردم، ممکن است آنها را دچار مشکلات مفصلی و استخوانی، دیابت و مشکلات قلبی و عروقی كند.

 و ادامه داد: در قالب طرح تحول سلامت، ۱۱۰۰ کارشناس تغذیه در مراکز جامع سلامت، به ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهرها مشغول فعاليت هستند.

 مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بيان كرد: اقدامات وزارت بهداشت، برای كنترل چاقی كافی نيست و لذا باید دسترسی مردم به فضاهای ورزشی بیشتر شود.

70 درصد مردم ایران دچار کم تحرکی هستند

 وی با بيان اينكه۷۰ درصد مردم کشور تحرک بدنی کافی ندارند، گفت: بايد گفت كه اعتدال و تنوع در برنامه غذایی مردم کشور وجود ندارد.

 عبداللهی خاطرنشان كرد: در سال ۹۵ رهنمودهای غذایی را بررسی کردیم و باید با کمک آموزش و پرورش و رسانه‌ ها، هرم غذایی ایرانی در میان مردم جا بیفتد، در همین زمینه پوستر هرم غذایی در تمام مدارس توزیع شده است.

 وی افزود: درحال حاضر ۴۸ درصد خانوارها، ۵ واحد میوه و سبزی را در روز مصرف می‌کنند که این دستاورد نشان از اثربخشی فرهنگ‌ سازی از طریق بسیج ملی تغذیه دارد.

  عبداللهی تاكيد كرد: ممنوعيت تبلیغات محصولات غذايی تاثیر بسزایی در رفتارسازی تغذیه‌ای دارد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار