مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس خبر داد؛

توجه ویژه به فعالیت‌های تربیتی مساجد فارس

توجه ویژه به فعالیت‌های تربیتی و کار‌های فاخر فرهنگی مساجد فارس باید مورد توجه قرار گیرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛حجت الاسلام حسین امیدی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس در دیدار پرسنل این دبیرخانه با تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به توجه فعالیت‌های تربیتی و نماز در انجام کار‌های فاخر فرهنگی مساجد گفت: سهم استان فارس یک هزار و ۵۰۰ کانون در مساجد شهری و روستایی بوده که در راه جذب نونهالان، نوجوانان و جوانانی که فعالیت دارند و کار‌های فاخری که این کانون‌ها صورت گرفته انجام شده است.

 وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های اجرا شده در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس تصریح کرد: فعالیت بیش از ۶۰۰ باب کتابخانه، ۱۵۰ هسته پژوهش، جشنواره‌های قرآنی، گرامی داشت مناسبت‌های مذهبی و ملی، تربیت نیرو‌های انقلابی و پرورش مدیران لایق و متعهد از برنامه متنوع کانون‌ها است.

حجت الاسلام امیدی تربیت هنرمندان مسجدی و انقلابی را از رسالت‌های مهم کانون‌های مساجد دانست و افزود: نگاه بر این است که هنرمندان و فعالان رشته‌های هنری در جایگاه مسجد تربیت پیدا کنند و نگاه اسلام ناب برای آن‌ها موثر باشد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس ادامه داد: طرح تلاوت نور با تلاوت یک صفحه از قرآن مجید پس از اقامه نماز در مساجد از طرح‌های فراگیری است که در بیشتر مساجد استان اجرا می‌شود و خانه‌های نور هم برنامه‌های متنوع آموزش قرآن را در رشته‌های مختلف برگزار می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران کانون‌های مساجد استان اضافه کرد: در همه برنامه‌ها تاکید بر این است که محوریت با امام جماعت مسجد باشد و آموزش‌ها برای مدیران که نقطه ثقل توجه فعالیت‌های فرهنگی مساجد هستند، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ت

توجه ویژه به فعالیت تربیتی در کار‌های فاخر فرهنگی مساجد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.