وحدت مهم ترین رکن کشور است

امام جمعه کرمان گفت : وحدت از نان شب ضروری تر است و باید در بین مسلمانان به خصوص شیعه و سنی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وحدت مهم ترین رکن کشور استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین علیدادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در دیدار با سران طوایف ، معتمدین و ریش سفیدان شیعه وسنی استان کرمان گفت :وحدت از نان شب ضروری تر است وباید در بین مسلمانان به خصوص شیعه و سنی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود : اسلام در اصول و اعتقادات خلاصه می شود که یکی از مهم ترین اصول توحید است که همه را دور خود جمع می کند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی با اشاره به اینکه رمز موفقیت تشیع و تسنن در کشور توجه به توحید است، گفت: باید شعارهایشان را نیز یکسان کنند تا وحدت بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در کرمان افزود: عشایر در فعل و انفعالات یکی از جوامع مؤثر بوده است به قدری که با روی کار آمدن حکومت جدید بر ایل و عشایر توجه می کردند. چون عشایر جوانان آماده، مجهز، متحد و همراهی دارد و در کشور قدرتی محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی به ویژگی های زندگی عشایری اشاره کرد و گفت: عشایر زندگی ساده و کم توقعی دارند؛ اما فعالیت ، کار ، تلاش و روحیه شجاعت بالایی دارند و در کنار این سادگی و شجاعت جوانمرد نیز هستند.

موسوی زاده مسئول بسیج جامعه عشایری سپاه ثارلله استان کرمان گفت: هدف از این دیدار بصیرت افزایی ، ایجاد وحدت و همدلی ، اگاهی سران از فتنه های دشمن و بهره گیری از توانمندیهای معتمدین در ادراک بسیج ، سپاه و منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است.

سازمان بسیج جامعه عشایری استان کرمان افزود: 179 پایگاه مقاومت بسیج عشایری و 9 حوزه مقاومت بسیج در استان کرمان وجود دارد.

موسوی زاده با اشاره به اینکه در استان کرمان 31 ایل و 54 طایفه وجود دارد تصریح کرد: عشایر استان کرمان در 21 شهرستان که حدود 58 درصد مساحت استان را تشکیل می دهند زندگی می کنند.

مسئول بسیج جامعه عشایری سپاه ثارلله استان کرمان گفت: نقش عشایر در طول انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند بوده و با تمام توان خود در فراز و نشیبهای سیاسی ؛ اقتصادی و اجتماعی همراه و یاور این نظام بوده اند.

موسوی زاده با بیان اینکه امنیت و آسایش آرزوی بشر است ، اظهار داشت: اگر عوامل سیاسی ، فرهنگی ، نظامی و اقتصادی دست به دست هم دهند امنیت حفظ می شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد یکی از عوامل مهم امنیت در کشور است ، گفت: یکی از دغدغه های مردم معیشت و مسائل اقتصادی است و اگر بخواهیم اقتصادی پویا داشته باشیم باید همه دست به دست هم دهیم و دولت نیز امکانات را فراهم کندو مردم نیز از دولت حمایت کنند.

مولوی شیهکی نماینده ی علمای اهل سنت عشایر و امام جمعه فهرج نیز در این دیدار به مشکلات مردم اشاره کرد و افزود :مسئولین باید به فکر مردم باشند و در بین مردم حضور پیدا کنند.

وی افزود : به گفته ی امام راحل باید اتحاد قلوب داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

نماینده علمای اهل سنت گفت : مردم مشکلات و گرفتاری هایی دارند که باید از طریق قانون پیگیری کنند و توهین به ارزش های انقلاب و اسلام در شان ملت عزیز ما نیست.

وی در پایان از مسئولین خواست تا به وضعیت اهل تسنن به ویژه استخدامی جوانان بیشتر توجه کنند.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار