میر اسماعیلی:منش و اخلاق پهلوانی تختی در نزد مردم زبانزد است

نایب رئیس اسبق فدراسیون جودو گفت:چیزی که پس از ۵۰ سال موجب شده این مردم به ابن بابویه بیایند کسب مدال‌های جهان از طرف پهلوان تختی نبوده بلکه اخلاق پهلوانی او بوده است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آرش میر اسماعیلی نایب رئیس اسبق فدراسیون جودو درمورد پنجاهمین بزرگداشت مراسم سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی گفت: چیزی که پس از 50 سال موجب شده این مردم به ابن بابویه بیایند کسب مدال‌های جهان از طرف پهلوان تختی نبوده بلکه منش، اخلاق پهلوانی و مردم‌داری او بوده است.

هنوز هم پس از 50سال می بینیم که بزرگداشت آقا تختی پرشور و مردمی تر از گذشته برگزار می شود

او  ادامه داد:نام تختی یک نام فرا ملی است و مردم ما همیشه یاد و خاطره جهان پهلوان را زنده نگه می‌دارند به این دلیل که نامش در قلب ما وارد شده است. شاید یک روزی تختی را در سالن راه نمی‌دادند و خاطراتی را که من خوانده ام حتی مسئول سالن را سیلی زدند که چرا تختی را به سالن راه داده است اما با این وجود نام و خاطره او در ذهن ها همواره باقی مانده است. بعد از ۵۰ سال از فوت او ما مشاهده می کنیم که هر سال این مراسم نه تنها پر شورتر از قبل بلکه مردمی‌تر هم برگزار خواهد شد.

امیدوارم مسئولان جودو مقداری سطح انتقادپذیری خود را بالاببرند

میراسماعیلی در مورد وضعیت این روزهای جودو هم گفت: برایم سخت است که در مورد رشته جودو صحبت کنم اما رویکرد اتخاذ شده، رویکرد مناسبی نیست. این روزها جای تأسف دارد هرکسی انتقاد و صحبت می‌کند، سریعاً کمیته انضباطی برای او تشکیل می‌دهند و سعی می‌کنند محرومیت‌هایی برای او قائل شوند. باز هم شکایت و شکایت‌بازی و همان صحبت‌هایی که روال گذشته بوده در حال تکرار است، این کار، کارمناسبی نیست. در هر صورت ممنوع‌المصاحبه کردن و برخوردهای چکشی مناسب جودوی ایران نیست.امیدوارم مسئولان مقداری سطح انتقادپذیری خود را بالا ببرند.

اگر کسی از فدراسیون جودو انتقاد می کند، از سر دلسوزی است

قهرمان اسبق جودو جهان در پایان صحبت هایش تصریح کرد: امیدوارم این دوستان نصیحت بنده حقیر را به عنوان یکی از قهرمانان کوچک جودو بپذیرند و صحبت‌های کارشناسان را گوش بدهند. چرا که اگر کسی حرفی می‌زند از سر دلسوزی است، اگر کسی انتقادی دارد بهتر است او را به فدراسیون فرا بخواهند و صحبت‌های او را گوش کنند نه اینکه در صدد حذف او بر بیایند و شک ندارم با ادامه همین رویه روزهای سختی را هم پیش رو جودو خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار