در ۹ ماهه سال جاری؛

نظارت کارشناسان دامپزشکی شوط بر بیش از یک میلیون قطعه جوجه ریزی

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان شوط از نظارت کارشناسان شبکه دامپزشکی این شهرستان بر بیش از یک میلیون قطعه جوجه ریزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ سالار فتح اله پور سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان شوط گفت: در راستای تامین امنیت و سلامت گوشت مرغ تولیدی، تمامی مراحل پرورش طیور گوشتی از حمل و نقل بهداشتی – واکسیناسیون – نگهداری – کشتار و بسته بندی گوشت مرغ‌های تولیدی با نظارت اداره دامپزشکی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در راستای کنترل بیماری‌های تنفسی طیور و جلوگیری از گسترش بیماری، اداره دامپزشکی نسبت به آموزش مرغداران در خصوص نحوه جمع آوری – فرآوری و حمل بهداشتی کود مرغی ونسبت به اجرای ان اقدام نموده است.

فتح اله پور در ادامه افزود: رسالت اصلی دامپزشکی تامین سلامت و امنیت غذایی علی الخصوص گوشت سفید و قرمز همشهریان محترم میباشد که در این راستا طی ۹ ماهه اول سالجاری بیش از یک میلیون ۲۷ هزار قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداری‌های شهرستان شوط با نظارت کارشناسان شبکه دامپزشکی انجام گرفته است که منجر به تولید و استحصال مقدار ۲۲۲۰ تن گوشت سفید و ۹۴ تن آلایش مرغی با نظارت اداره دامپزشکی شده است.

شهرستان شوط در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده که دارای ۳۲ واحد مرغداری گوشتی – ۱ واحد مرغداری تخمگذار و دارای ۲ واحد کشتارگاه صنعتی طیور می باشد.

انتهای پیام/ح

استحصال ۲ هزار و ۲۲۰ تن گوشت سفید و ۹۴ تن آلایش مرغی در شوط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.