ذبح شرعی بیش از 25 میلیون قطعه طیور و 99 هزار راس دام در آذربایجان غربی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه دامپزشکی آذربایجان غربی از نظارت بر ذیح شرعی بالغ بر 99 هزار راس دام و 25 میلیون قطعه طیور در کشتارگاه های استان در نه ماهه سال جاری خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت السلام مهدی، ولی زاده مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه قانون ذبح شرعی در سال ۱۳۸۷ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و بعد از تائید شورای نگهبان به دولت ابلاغ گردید، گفت:: در طول ۹ ماهه سال ۹۶ تعداد ۹۹ هزارو ۳۵۰ راس دام و تعداد ۲۵ میلیون و ۸۷۵ هزارو ۳۰ قطعه طیور در ۲۸ کشتارگاه تحت نظارت ۲۸ ناظر ذبح شرعی کشتار شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون فوق الذکر، همه کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز فرآوری و عمل آوری و مبادی گمرکی دارای ناظرین ذبح شرعی می‌باشند از نظارت بر مراکز عمل آوری و کارخانجات سوسیس و کالباس در استان خبر داد و افزود: مواد گوشتی که به این مراکز وارد می‌شود تحت نظارت دقیق بوده و از ورود احتمالی گوشت‌های غیر مجاز به این مراکز جلوگیری می‌شود.

ولی زاده الصاق پلمپ‌های نشانه گذاری لاشه‌های گوشت دامی در کشتارگاه‌های دام استان توسط ناظرین شرعی را امری فوق العاده مهم ارزیابی نمود که موجب اطمینان مردم از سلامت بهداشتی و شرعی گوشت مورد استفاده شده است؛ و همچنین باعث کاهش کشتار‌های غیر مجاز گردیده است.

وی افزود: با اجرای این طرح که در سال ۹۴ شروع شده است نوع و جنس گوشت دام برای مصرف کنندگان جهت انتخاب بهتر گوشت دلخواه خویش، مشخص شده است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان اضافه کرد: اجزاء حرام دام‌های ذبح شده با حضور ناظرین شرعی در کشتارگاه‌های دام معدوم سازی می‌گردد.

ولی زاده به برگزاری کارگاه آموزشی برای ناظرین وذابحین شرعی در آینده نزدیک خبر داد وافزود: همه کشتار‌های دام وطیورانجام شده توسط ذابحین انجام می‌پذیرد و مسئله ذبح با دستگاه واقعیت ندارد.

انتهای پیام/ح

نظارت بر ذبح شرعی دام و طیور در ۲۸ کشتارگاه آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.