استاندار مرکزی خبرداد؛

استان مرکزی آماده جهش در جذب سرمایه گذار خارجی

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی آماده جهش در جذب سرمایه گذار خارجی است.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی با بیان اینکه این استان آماده جهش در جذب سرمایه گذار خارجی است گفت: با توجه به تلاش‌ها و راهبرد‌های در حال انجام، پیش بینی می‌شود سال آینده سرمایه گذاری خارجی در این استان با جهش روبه رو باشد.

آقازاده که رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان هم هست افزود: تاکنون یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی جذب شده که ۳۷۵ میلیون دلار آن در ۵ سال گذشته به نتیجه رسیده است.

وی اضافه کرد: برای جذب سرمایه گذاران خارجی طرح‌هایی در زمینه نیروگاهی، تولیدات صنعتی و کشاورزی، بازیافت پسماند‌های صنعتی و خانگی در مرحله بررسی و صدور مجوز‌های لازم است.

میرزاخانی نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان هم در این جلسه گفت: سرمایه گذاران خارجی ۳۰ طرح را برای احداث نیروگاه‌های برق با استفاده از منابع تجدید پذیر به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی ارائه داده اند.

میرزاخانی افزود: سرمایه گذاران تولید ۳۱۴ مگاوات برق را از منابع تجدید پذیر متعهد شده اند که با مصوبات مرکز خدمات سرمایه گذاری شرایط برای تخصیص ۶۰۰ هکتار زمین به این نیروگاه‌ها در مناطق مختلف استان هموار شده است.

در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی با حضور آقازاده استاندار، فرخی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری و مدیران کل مربوطه، مشکلات مشکلات ۷ سرمایه گذار بخش خصوصی بررسی شد.

۱۹ دستگاه اجرایی و مسئول صدور مجوز عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی هستند که در هر ماه دو جلسه برای رفع موانع سرمایه گذاری در این مراکز تشکیل می‌شود.

انتهای پیام / ج

سخنان استاندار مرکزی در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.