تقویت اعتماد اجتماعی باید مهمترین رویکرد برنامه‌های هفته فرهنگی باشد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان مرکزی گفت: تقویت اعتماد اجتماعی باید مهمترین رویکرد برنامه‌های هفته فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ فتح آبادی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان مرکزی در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته فرهنگی شهرستان خمین که در این شهر برگزار شد گفت: تقویت اعتماد اجتماعی باید مهمترین رویکرد برنامه‌های هفته فرهنگی باشد چرا که با اعتماد و افزایش سرمایه اجتماعی است که مناسبات در جامعه شکل گرفته و رشد می‌کند.

فتح آبادی افزود: سند فرهنگی استان مرکزی دارای رویکرد علمی نوین و ابتکاری به موضوعات فرهنگی اجتماعی است و بسیاری از برنامه‌های آن در قالب هفته‌های فرهنگی درحال اجرا است که می‌طلبد با ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان خمین در خصوص تقویت سرمایه اجتماعی نیز به صورت جدی کار شود.

وی با اشاره به اینکه اولین هفته فرهنگی در خمین اثربخش برگزار شد اضافه کرد: آغاز دومین هفته فرهنگی در خمین مصادف با دهه فرخنده فجر است و می‌طلبد برنامه‌های ابتکاری و تاثیر گذارمتناسب با سلایق مردم تدارک شود.

ساداتی فرماندار خمین هم در این نشست گفت: هفته فرهنگی امسال خمین هم همزمان با ورود تاریخی حضرت امام به میهن اسلامی در ۱۲ بهمن و طلوع برنامه‌های دهه فجر با مسولین استانی در بیت تاریخی امام آغاز می‌شود.

ساداتی افزود: به دلیل همزمانی ایام الله فجر با ایام فاطمیه، برنامه‌های هفته فرهنگی باید با محوریت معرفی زوایای شخصیت معنوی حضرت زهرا (س) و بنیانگذار انقلاب تنظیم شود.

وی برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های انقلاب اسلامی، مسابقات فرهنگی ورزشی، کنگره هزار شهید و سرداران، تجلیل از حافظان و قاریان قرآن کریم، بازی‌های بومی و محلی و معرفی جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری و طبیعی را از مهمترین برنامه‌های فرهنگی تدارک شده برای هفته فرهنگی شهرستان خمین عنوان کرد.

انتهای پیام / ج

نشست هماهنگی برنامه‌های هفته فرهنگی شهرستان خمین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.