ابراز نگرانی دبیر کل سازمان ملل از تشدید تنش‌ها در صحرای باختری

فرحان حق سخنگوی آنتونیو گوترش از ابراز تاسف و نگرانی دبیرکل سازمان ملل از تشدید تنش‌های اخیر در مناطق جنوبی صحرای باختری بین مناطق مرزی مغرب و موریتانی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، فرحان حق سخنگوی آنتونیو گوترش از ابراز تاسف و نگرانی دبیرکل از تشدید تنش‌های اخیر در مناطق جنوبی صحرای باختری بین مناطق مرزی مغرب و موریتانی خبر داد.

وی افزود، عقب نشینی نیرو‌های پولیساریو از منطقه گوئرگوئرات Guerguerat در آوریل ۲۰۱۷ همراه با عقب نشینی زودهنگام شبه نظامیان مغرب از اینگونه مناطق می‌توانست به ایجاد فضایی مناسب جهت ازسرگیری گفتگو‌های صلح زیر نظر هورست کوهلر کمک کند.

در پایان دوره استعمار اسپانیا در ۱۹۷۶ صحرای باختری بین مغرب و موریتانی تقسیم بندی شد. در حالی که از سال ۱۹۷۶ مغرب مدعی سیطره اداری بر همه اینگونه مناطق بوده است، موریتانی زیر فشار چریک‌های پولیساریو دست از همه ادعا‌های خود برداشت. از این رو جنگ بین مغرب و جبهه پولیساریو که برای استقلال صحرای باختری می‌جنگد در گرفت. گوترش از همه احزاب درگیر خواست ضمن تلاش برای خویشتنداری از تشدید تنش‌ها خودداری کنند.

فرحان حق تاکید کرد همه احزاب و گروه‌های متخاصم از هرگونه اقدامی که سبب متزلزل شدن توازن قدرت در منطقه حائل صحرای باختری می‌شود و یا موجب ایجاد مشکل و مانع برای شهروندان غیر نظامی و زندگی مردم می‌شود جدا پرهیز کنند.

انتهای پیام/

نگرانی گوترش از تنش‌ها در صحرای باختری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار