آغاز طرح نظارت بر ۲۳ هزار انبار نگهداری کالا از ۱۹ دی در گلستان

مسئول دبیرخانه کمیسیون مبارزه باقاچاق کالا و ارز استان گلستان از آغاز طرح نظارت بر چرخش کالا در انبار‌های نگهداری کالا در این استان از ۱۹ دی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛  سیفی مسئول دبیرخانه کمیسیون مبارزه باقاچاق کالا و ارز استان گلستان گفت : تاکنون برای ۱۷ هزار انبار نگهداری کالا در گلستان کد شناسایی صادر شده است.

وی گفت : در این طرح، نظارت بر چرخش تمام کالا‌ها اعم واردات یا صادرات به استان گلستان براساس بارنامه رسمی و الکترونیکی صادر شده توسط شرکت‌های باربری انجام می‌شود و هیچ کالایی بدون داشتن بارنامه رسمی قادر به جابجایی نیست.

۴۳۸ کیلومتر مرز خشکی و آبی استان گلستان از مرز‌های پاک کشور است و هیچ کالای قاچاقی از آن وارد یا صادر نمی‌شود.


وی ادامه داد : کالا‌های قاچاق موجود در گلستان بیشتر جنبه توزیعی دارد که غالبا از مبادی گمرکی دیگر استان‌های کشور بویژه تهران، خراسان‌ها و سمنان وارد این استان می‌شود که لوازم خانگی، پوشاک، گوشی تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی بیشترین فراوانی را دراین حوزه دارند.


مسئول دبیرخانه کمیسیون مبارزه باقاچاق کالا و ارز استان گلستان گفت : در سه سال گذشته با راه اندازی سامانه‌هایی از جمله سامانه پایش سوخت، پنجره واحد‌های گمرکی، استفاده از ایکس ری در گمرک ها، شناسنامه دار کردن انبار‌ها برای چرخش شفاف کالا، برندسازی پوشاک، دریافت ما به التفاوت سوخت از کامیون‌های ترانزیت و طرح رجیستری گوشی‌های تلفن‌ها به دنبال پیشگیری و کاهش قاچاق کالا بوده است.


انتهای پیام /ن

 

آغاز طرح نظارت بر ۲۳ هزار انبار نگهداری کالا در گلستان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.