معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور:

مدیران برای جذب اعتبارات پیگیری بیشتری داشته باشند

معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور، از مدیران خواست برای جذب اعتبارات، پیگیری بیشتری داشته باشند.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید حمید پورمحمدی گل‌سفیدی در سفر به شهرکرد و در دیدار با اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان‌های کمتر برخوردار باید با پیگیری مصرانه و ایجاد تعامل، در جذب اعتبارات کوشا باشند.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف از جمله صنایع تولیدی و تبدیلی، گردشگری، کشاورزی و حمل و نقل از پتانسیل و ظرفیت مطلوبی برخوردار است افزود: مدیران باید با ایده و فکر، این ظرفیت را به فرصت اقتصادی تبدیل کنند.

معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه سیاست دولت در سال آینده توجه ویژه به تولید و اشتغال با استفاده از منابع عمومی، سهم بانک‌ها و سهم بخش خصوصی است اضافه کرد: این استان باید با جذب اعتبارات، در تولید و اشتغال گام مؤثری بردارد.

پورمحمدی ادامه داد: اجرای پروژه در بخش‌های مختلف از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری، جنگل، مراتع، کشت گیاهان دارویی، کشاورزی، پرورش ماهی در قفس، احداث گلخانه، صنایع دستی، نوسازی بافت فرسوده، نوسازی حمل و نقل عمومی شهری و برون شهری، هتل‌ها و اماکن گردشگری، نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای این استان دارد.

وی گفت: باید با فراهم کردن زمینه مهارت آموزی جوانان جویای کار، از تسهیلات اشتغالزا در جهت کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی استفاده کرد.

پورمحمدی یادآور شد: امسال مجموع اعتبارات چهارمحال و بختیاری در مقایسه با سال گذشته، ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی، طرح های انتقال آب بن به بروجن و ریل قطار شهرکرد به اهواز را از طرح‌های مهم استان عنوان و اضافه کرد: مسئولین باید با پیگیری و جذب اعتبار در راه اندازی و تکمیل این دو طرح اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این دیدار گفت: با اجرای طرح مطالعاتی توسعه پایدار استان، به تفکیک نقاط ضعف و قوت هر شهرستان شناسایی و برنامه ریزی خواهد شد.

اقبال عباسی افزود: با آماده سازی این طرح طی چند ماه آینده، به هر شهرستان بودجه مناسبی تخصیص داده می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح استعداد‌ها و ظرفیت‌های هر بخش در شهرستان‌ها شناسایی، و زمینه رشد و توسعه اقتصادی مردم منطقه فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/خ

اجرای طرح مطالعاتی توسعه پایدار در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.