حذف و جایگزینی یک هزار و ۵۰ هکتار باغ کم بازده

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از حذف و جایگزینی یکهزار و ۵۰ هکتار باغ مثمر کم بازده در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب با بیان اینکه حذف و جایگزینی باغات از مهم‌ترین برنامه‌های باغبانی چهارمحال و بختیاری است گفت: هم اکنون ۳۰ درصد از باغات استان به دلیل فرسودگی، پیر شدن، بیماری درختان و غیرتجاری بودن برخی ارقام محصولات، بهره وری لازم از لحاظ اقتصادی را ندارد و نیازمند جایگزینی درختان جدید می‌باشد.

وی افزود: امسال تا کنون یک هزار و ۵۰ هکتار باغ کم بازده در چهارمحال و بختیاری، در راستای استفاده بهینه از منابع آب و خاک، حذف و درختان جدید با تأکید بر نهال پایه رویشی، جایگزین آن شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، وسعت باغات مثمر این استان را بیش از ۳۸ هزار هکتار اعلام و اضافه کرد: بخشی از این باغات، با توجه به کهن بودن و فرسودگی درختان، در برابر آفات باغی ضعیف و آسیب پذیر می‌باشد.

غریب با اشاره به وجود ۸ هزار هکتار باغ به صورت نهال غیربارور در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با بارور شدن این میزان، شاهد رشد چشمگیری در کمیت و کیفیت محصولات باغی استان خواهیم بود.

وی، میزان محصولات باغی استان در سال جاری را ۱۸۲ هزار تن اعلام کرد و گفت: در صورت اصلاح و احیای باغات قدیمی و کم بازده، برداشت محصول تا ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/م

حذف و جایگزینی باغات کم بازده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.