مدیرکل گمرک استان سمنان:

ارزش دلاری کالاهای صادراتی گمرک استان سمنان افزایش یافت

ارزش دلاری کالاهای صادراتی از گمرک استان سمنان در 9 ماهه سال جاری 18 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان گفت : ارزش دلاری کالاهای صادراتی گمرک استان سمنان به بازارهای صادراتی در 9 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشته است.

وی به صادرات 245 هزار و 384 تن کالا از گمرگ در این مدت اشاره کرد و افزود : این میزان صادرات 106 میلیون و 899 هزار و 126 دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

سعدالدین متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی از گمرک استان سمنان را 436 دلار اعلام کرد و اظهارداشت : پودر لباسشویی، هیدروکربن سبک و سنگین ، شمش سرب، فروسیلیسم، کاشی، مخزن های کروی فولادی، کولر آبی ، قاشق و چنگال یکبار مصرف، اسید سولفونیک، مایع ظرفشویی، سیمان، لوله، سنگ سلستین، عایق رطوبتی، کرک بز، رنگ شیلنگ، کابل مسی، مرغ منجمد، رنگ اتومبیل، نمک، آبگرم کن وآبسردکن، شیرآلات بهداشتی از جمله کالاهای صادراتی استان بود.

وی ادامه داد: این کالاها به 34 کشور جهان از جمله کشورهای عراق، افغانستان ، جمهوری کره، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، متحده تانزانیا، امارات متحده عربی، ارمنستان، تایوان، چین صادر شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان این که در این مدت 18 هزار و 301 تن کالا به ارزش 33 میلیون و 534 هزار و 45 دلار از این گمرک ترخیص شد، تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی به گمرک سمنان شامل ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات آن ها ، مواد اولیه کارخانجات شامل اجزا و قطعات انباره های برقی، پنبه شانه نزده حلاجی نشده، قطعات منفصله برای تولید اتوبوس و مینی بوس، فیلترهای تصفیه دود اگزوز خودرو، الیاف سنتتیک، ماشین آلات و دستگاه ها برای قنادی،تنورهای شیرینی پزی، سیل ویال پنی سیلین، مفتول فولادی، نوار فلزی بوده است.

سعدالدین تصریح کرد : کالاهای وارداتی از 24 کشور جهان از جمله کشورهای آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، چین انگلستان، ، جمهوری کره ، ایتالیا، هلند، تایوان، سوئیس بوده است.

به گفته وی، ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی هزار و 832 دلار بود.

مدیرکل گمرک استان سمنان، در آمد گمرک استان در این مدت را با احتساب ضمانت‌ نامه‌ها 80 میلیارد و 320 میلیون ریال عنوان کرد و اضافه کرد: درآمد گمرک استان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

کشف سه فقره پرونده قاچاق در اداره کل گمرک استان سمنان

وی ادامه داد: همچنین در این مدت سه فقره پرونده قاچاق در این اداره کل کشف که ارزش آن یک میلیارد و 756 میلیون ریال بوده است.

سعدالدین با اشاره به صادرات 147 بسته امانتی به وزن 588 کیلوگرم در این مدت تصریح کرد: این بسته ها 11 هزار و 203 دلار ارزش داشته است.

وی بیان داشت : همچنین در این مدت 462 بسته امانتی به وزن هزار و 49 کیلوگرم به این گمرک وارد شده که دارای ارزش 11 هزار و 406 دلاری بوده است.

انتهای پیام / ه

وضعیت ارزش کالاهای صادراتی گمرک استان سمنان به دلار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار