تحول در بازار مسکن؛

برخورد با موسسات غیرمجاز یکی از عوامل تحول در بازار مسکن

عضوکمیسیون عمران مجلس،بابیان اینکه کاهش نرخ سودبانکی تنهاعامل رشد ۵۰ درصدی معاملات مسکن نیست گفت:سرازیرشدن سرمایه‌ها به بخش مسکن عامل تحول دراین حوزه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدرضا ملکشاهی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار منتشره از سوی بانک مرکزی در خصوص رشد معاملات مسکن و رشد ۱۵ درصدی قیمت‌ها در آذرماه امسال به نسبت سال گذشته، گفت: عوامل مختلفی در این موضوع دخیل است و نمی‌توان تنها عامل در این تغییرات را کاهش نرخ سود بانکی دانست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال‌های گذشته به دلیل رکود ریشه‌ای و طولانی در بازار مسکن رشد ۵۰ درصدی معاملات در سال جاری رقم کوچکی است، افزود: این میزان معاملات شاید به نسبت سال گذشته زیاد بوده، ولی در عمل باز هم عدد کوچکی است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه هم‌زمان با کاهش نرخ سود بانکی و همچنین اتفاقاتی که برای موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز رخ داد مردم سرمایه‌های خود را از شبکه بانکی خارج کرده و در حوزه خرید ساختمان هزینه کردند، تصریح کرد: با این اقدام مردم با ارزش افزوده فروش ساختمان سود پول خود را تامین کردند که این موضوع به رشد معاملات دامن زد البته عوامل دیگری نیز دخیل بوده است.

وی با بیان اینکه متوقف شدن حوزه تولید در بخش صنعت و کشاورزی به رشد گرایش مردم در حوزه سرمایه‌گذاری در مسکن منجر شده است، افزود: سرازیر شدن سرمایه‌ها در بخش مسکن به رشد معاملات در این حوزه کمک کرده است.

ملکشاهی ادامه داد: اگر در مجموع دولتمردان به این نتیجه رسیده‌اند که رشد بازار مسکن حاصل کاهش نرخ سود بانک‌ها است باید شرایطی را فراهم شود که این رویه ادامه داشته و افراد بیشتری نیز از تسهیلات ارزان استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید انبوه‌سازان و همچنین افراد فعال در حوزه ساخت و ساز مسکن تقویت شوند، گفت: تقویت ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و تشویق حضور سرمایه‌گذار در این بخش می‌تواند به رشد معاملات مسکن دامن بزند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه موانع ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده باید از میان برداشته شود، افزود: دولت مکلف به پرداخت یارانه برای نوسازی بافت‌های فرسوده و ارائه تسهیلات ۴ درصدی برای این واحد‌ها است که در صورت تحقق این موضوعات تحولی در بخش مسکن رخ خواهد داد.

انتهای پیام/م

برخورد با موسسات غیرمجاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.