حقانی خبر داد

دولت در خود برای کاهش آلودگی هوای پایتخت تعهدی ندارد

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: اعتبارات برای کاهش آلودگی هوا کافی نیست و این در حالی است که دولت تعهدی در خود برای کاهش آلودگی هوا ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حقانی عضو سابق شورای شهر تهران در خصوص وضعیت آلودگی هوای شهر تهران و وظایف مدیریت شهری و دولت، اظهار کرد: آلودگی هوای شهر تهران موضوع جدیدی نیست که طی بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه به وجود آمده باشد، این در حالی است که در سال‌های گذشته مسئولان مربوطه برنامه‌ای برای کاهش آلودگی هوای شهر نداشته‌اند.

وی تصریح کرد: منشا آلودگی هوای شهر تهران کاملا مشخص است که ساخت بزرگراه‌ها و تونل یکی از آن‌ها است، این در حالی است که مدیریت شهری باید به سمت توسعه حمل‌ونقل عمومی و به ویژه مترو گام بردارد.

حقانی با اشاره به تضاد دولت و شهرداری تهران در سال‌های گذشته، بیان کرد: متاسفانه به دلیل اختلافات شدید بین دولت و شهرداری در سال‌های قبل، شهروندان تهرانی دچار خسارت‌های زیادی شدند که امیدواریم در این دوره با توجه به هم طیف بودن شهرداری و دولت اتفاقات خوبی رخ دهد.

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به عدم پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری تهران افزود: علی رغم همه شرایط و سختی‌های دولت در بحث اعتبارات، انتظار می‌رود دولت به تعهدات خود و به ویژه پرداخت بدهی‌ها عمل کند.

وی اضافه کرد: با ورورد اتوبوس‌ها و واگن‌های جدید به ناوگان عمومی بخش قابل توجهی از آلودگی هوای شهر تهران کاهش پیدا خواهد کرد که البته این موضوع نیاز به مساعدت دولت دارد.

حقانی بیان کرد: دولت و مدیریت شهری تمرکز خود را بر مسائل زیست محیطی قرار دهند و حتی اگر اعتبارات وزارت بهداشت کاهش و به حمل‌و نقل تهران داده شود، قطعا شرایط تهران به مراتب بهتر خواهد شد و آلودگی کاهش پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش، عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به شرایط بحرانی تهران در خصوص آلودگی هوا، گفت: اعتبارات برای کاهش آلودگی هوا کافی نیست و این در حالی است که دولت تعهدی در خود برای کاهش آلودگی هوا ندارد.

انتهای پیام/

ناکافی بودن اعتبارات برای کاهش آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار