نژادبهرام‌ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مناسب‌سازی فضای زیست شهری شرط نوسازی بافت فرسوده

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر فضای زیست شهری برای زندگی مناسب‌سازی شود، موضوع نوسازی بافت فرسوده سریع‌تر پیش خواهد رفت.

مناسب‌سازی فضای زیست شهری شرط نوسازی بافت فرسودهزهرا نژاد‌بهرام‌ عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر اینکه بافت فرسوده آسیب‌پذیری بالایی در برابر زلزله‌ دارد، اظهار کرد: ساختمان‌های بافت فرسوده قدمت زیادی دارند‌ و فاقد سازه‌های مناسب هستند و این شرایط‌ آسیب‌پذیری آن‌ها را افزایش می‌دهد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت معابر بافت‌های فرسوده، افزود: بیشتر این معابر نفوذ‌ناپذیر‌ هستند و همین نفوذ‌ناپذیری‌ به علاوه مجموع ویژگی‌های دیگری که در مصوبه شورای عالی شهرسازی‌ مشخص شده این مناطق را جزء بافت فرسوده محسوب می‌کند.

وی با بیان اینکه حدود 3 هزار و 260 هکتار بافت فرسوده در شهر تهران داریم، اظهار کرد: این مسئله یکی از نقاط ضعف مدیریت شهری تهران محسوب می‌شود و باید نسبت به حل این معضل‌ اقدام کنیم.

نژاد‌بهرام با اشاره به اینکه رئیس‌ جمهور تلاش داشته تا معضل این بافت حل شود،تصریح کرد: معاونت شهرسازی‌ وزارت مسکن و معاونت شهرسازی‌ شهرداری تهران طرح مشترکی را تهیه کردند که دارای 3 بخش پیشگام، محله‌ای و محله‌سازی است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در بخش پیشگام تلاش بر این است که با حضور سازندگان تمرکز ایجاد کرده و املاک را تجمیع کنیم.

وی با بیان اینکه رقم تسهیلات تغییری‌ نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: مسئولان در صدد‌ هستند که انرژی جدیدی از سوی سازندگان‌ ایجاد شود تا فضای سکونت را برای ساکنان بهبود بخشند و خدمات 7 گانه را‌ تقویت‌ کنند.

 نژادبهرام‌ با اشاره به این طرح اظهار کرد: در این طرح طی یک تعامل 2 طرفه هم سرمایه‌گذار تمایل دارد و هم مالکان‌ خواستار‌ تجمیع‌ و نوسازی‌ می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه تمرکز روی بهسازی محیطی در دوره جدید مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: اگر فضای زیست شهری مساعد باشد و برای زندگی مناسب‌سازی شود، موضوع نوسازی‌ حرکت سریع‌تری را در پیش خواهد گرفت.

انتهای پیام/

طرح مشترک‌ دولت و شهرداری برای بافت فرسوده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار