تعهد ۳۵ میلیارد ریالی خیران مدرسه ساز در سیستان و بلوچستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: خیران مدرسه ساز این استان در پنج جشنواره ۳۵ میلیارد ریال برای ساخت مدرسه تعهد کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا راشکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار داشت: این جشنواره‌ها از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان‌های هیرمند، زهک، زابل، خاش و توابع زاهدان برگزار شده است.

راشکی افزود: براین اساس مقرر شده بیش از ۲۵ مدرسه از محل کمک‌های خیران در این شهرستان‌ها ساخته شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های خیران مدرسه ساز علاوه بر سیستان و بلوچستان در دیگر نقاط کشور نیز در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود امسال در این جشنواره‌ها افزون بر ۴۷۰ میلیارد ریال تعهد شود.

وی افزود: خیران سیستان و بلوچستان پارسال ۴۷۰ میلیارد ریال در جشنواره‌ها تعهد کردند که تاکنون افزون بر ۲۰۰ میلیارد آن محقق شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ۶۸۱ مدرسه با ۲ هزار و ۸۰۴ کلاس درس با اعتباری افزون بر ۲۳۴ میلیارد تومان در این استان در دست ساخت است.

راشکی افزود: پیش بینی می‌شود در ایام دهه فجر امسال بیش از ۱۰۰ مدرسه در قالب ۳۵۰ کلاس درس آماده تحویل و بهره برداری شود.

وی با اشاره به رویکرد مشارکت خیران مدرسه ساز و اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان برای ساخت مدارس افزود: هر خیری که برای ساخت مدرسه قدم بردارد این نهاد با وی مشارکت می‌کند.

وی با بیان اینکه متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور ۵.۳۴ متر مربع و در سیستان و بلوچستان ۳.۱۱ متر مربع است، اظهار داشت: برای رسیدن فضا‌های آموزشی این استان به متوسط کشوری نیازمند ساخت افزون بر ۱۱ هزار کلاس درس هستیم.

راشکی گفت: ۱۸ هزار و ۹۳۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۶ هزار و ۱۸۱ مورد آن نیاز به تخریب و بازسازی و چهار هزار و ۳۵۸ مورد آن نیازمند مقاوم سازی است.

هم اینک بیش از ۶۲۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۳۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند و ۳۶ هزار و ۷۰۰ فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.

انتهای پیام/ع

جشنواره خیران مدرسه ساز در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار