مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ؛

وجود ۶ هزار مدرسه فرسوده در سیستان و بلوچستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: بالغ بر ۱۰ هزار مدرسه تخریبی در استان وجود داشته که ۴ هزار و ۸۰۰ مورد از آن‌ها بازسازی و حدود ۶ هزار ازین تعداد باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، راشکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تخریب و بازسازی مدارس از سال ۸۵ در سیستان و بلوچستان آغاز شده، اظهار داشت: مدارس سیستان و بلوچستان از لحاظ سقف‌های ناایمن به متوسط کشوری نزدیک است و از مجموع ۱۸ هزار مدرسه سیستان و بلوچستان، حدود سقف ۶ هزار مدرسه از ایمنی کافی برخوردار نیستند.

وی افزود: سال گذشته برای اولین بار توانستیم ردیف عدالت آموزشی را برای سیستان و بلوچستان پیگیری و برای بازسازی بافت فرسوده مدارس برنامه ریزی کنیم.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اذعان داشت: مشارکت خیرین مدرسه ساز در ۵ سال گذشته رشد چشمگیری داشته و مردم برای ساخت مدارس داوطلب شده اند.

وی با اشاره به تصاویر مدارس فرسوده استان که بعضا در فضای مجازی منتشر می‌شوند گفت: وجود فضا‌های آموزشی غیر استاندارد در استان را تکذیب نمیکنیم، اما بازسازی مدارس فرسوده استان طبق اولویت بندی انجام می‌شوند و برای این امر اطلسی از فضای آموزشی تهیه شده است.

راشکی با اشاره به احصاء سرانه‌های آموزشی در شهر و روستا‌های استان گفت: خیرین مدرسه ساز را به سمت اولویت‌های ابتدایی ساخت مدارس سوق داده ایم.

وی افزود: اخیرا به کمک دکتر واعظ مهدوی سند توسعه آموزشی استان را با نگاه به ریزترین ابعاد جغرافیایی شاخص‌های آموزشی، تعریف کرده ایم و در صورت جبران این شاخص ها، در جهت تدوین سند توسعه آموزشی استان گام بر میداریم.

وی با اشاره به حدود ۵۰۰ کلاس کانکسی در سیستان و بلوچستان گفت: کلاس‌های کانکسی از سال ۹۰ و در طرح شش_ سه_ سه، شکل گرفته اند و به عنوان فضای آموزشی موقت استفاده می‌شوند.

راشکی خاطر نشان کرد: طرح‌های بومی سازی مدارس جایگزین مدارس کانکسی خواهد شد که در این طرح‌ها سازه‌های سبک متناسب با اقلیم بومی استان از جنس میلگرد و بتن و با تزئین نمای بومی در استان ساخته می‌شود.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در پایان گفت: این طرح را با هزینه‌های خیرین آغاز کرده ایم و چهار مورد از این مدارس در قصرقند در حال پیاده سازی است.

انتهای پیام/ع

حدود ۵۰۰ کلاس کانکسی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار