پایان امسال، آخرین مهلت تعویض کارت‌های ملی

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین مهلت تعویض کارت‌های شناسایی ملی را تا پایان سال جاری اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمد صدرا آراسته افزود: با توجه به مصوبه هیات دولت درباره کاربردی شدن کارت هوشمند در سال آینده، ضروری است دارندگان این کارت‌ها برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

آراسته اضافه کرد:شرکت ملی پست که مجری اخذ درخواست کارت هوشمند ملی است برای تسهیل در ارایه خدمات، پیش ثبت نام و نوبت‌گیری در واحد‌های پستی دولتی سراسر کشور را رایگان اعلام کرده است.

وی افزود: متقاضیان برای ثبت نام باید در سامانه کارت ملی هوشمند به نشانی https://www.ncr.ir مراجعه کنند.

آراسته اضافه کرد: اداره کل ثبت احوال استان با ایجاد ۳۲ دفتر خدمات پیشخوان دولت و ۱۷ دفتر پستی در سراسر استان آمادگی دارد برای صدور کارت هوشمند ملی مردم استان اقدام کند.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان، تاکنون ازبین ۹۷۶ هزار و ۷۰۲ واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان، بیش از ۵۴ درصد کارت خود را دریافت کرده اند.

آراسته در ادامه از تولد ۱۵ هزار و ۹۳۲ نوزاد در ۹ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در سال جاری در مقابل ۱۰۰ واقعه ولادت دختر ۱۰۷ واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

وی، بیشترین فراوانی نام‌های انتخاب شده را در بین پسران به ترتیب امیر علی، امیر عباس، امیر حسین، ابوالفضل و محمدحسین و بیشترین فراوانی نام‌های دخترانه را به ترتیب فاطمه، زهرا، حلما، یسنا و نازنین زهرا عنوان کرد.

آراسته گفت: همچنین در ۹ ماه نخست امسال فوت ۴ هزار و ۳۴۱ نفربه ثبت رسیده است.

وی در ادامه از ثبت هفت هزار و ۱۱۸ واقعه ازدواج و ۲ هزار و ۲۱۹ طلاق در استان خبر داد.

انتهای پیام/

 

آخرین مهلت دریافت کارت هوشمند ملی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.