آزادی‌خواه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سهم فرهنگ در بودجه 97 هرگز نیازهای فرهنگی کشور را محقق نمی‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: سهم بخش فرهنگی در بودجه سال 97 هرگز نمی‌تواند نیازهای فرهنگی کشور را محقق کند.

سهم بخش فرهنگی در بودجه سال 97 هرگز نمیتواند نیازهای فرهنگی کشور را محقق کنداحد آزادی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نادیده گرفته شدن بودجه فرهنگی در سال 97 اظهار کرد: بررسی‌های لازم درباره بودجه فرهنگی سال 97 در لایحه تقدیمی به مجلس انجام شده و کاملا واضح است که  مبلغ تخصیص یافته به بخش فرهنگی  در حدی نیست که بتواند نیازمندی‌های آن را برآورده کند.

وی افزود: اگر صددرصد بودجه‌ای که برای بخش فرهنگی در نظر گرفته شده به آن اضافه شود، می‌توانیم گام بزرگی در  عرصه فرهنگی کشور انجام برداریم.

آزادی‌خواه تصریح کرد: امروز اساسی‌ترین  نیاز کشور تقویت امور فرهنگی است چرا که فرهنگ پیش نیاز و زیربنای سایر حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و .. است لذا باید بودجه خوبی برای این حوزه اختصاص یابد. 

وی بیان کرد:کارهای فرهنگی ناتمام بسیاری در کشور وجود دارد  اما آنچه در بودجه سال 97 به این بخش اختصاص یافته است، هرگز نخواهد توانست نیازهای این حوزه را محقق کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: ما کمبودهای مالی دولت را درک می‌کنیم،اما مبحث نیازمندی‌های فرهنگی کشور مقوله‌ای کاملا جدی است  و ما در جلسات کمیسیون تلفیق بودجه تلاش می کنیم بودجه فرهنگی را افزایش دهیم. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۶ دی ۱۳۹۶
ازدواج جوانان یکی از مهمترین کارهای فرهنگی است که باید به آن توجه ویژه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۶ دی ۱۳۹۶
ازدواج جوانان یکی از مهمترین کارهای فرهنگی است که باید به آن توجه ویژه شود
آخرین اخبار