پورابراهیمی در تشریح نشست روسای کمیسیون‌های مجلس با روحانی؛

دولت در 10 روز آینده تکلیف موسسات غیرمجاز را مشخص می‌کند /ابهامات افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه 97 بررسی شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه امروز با رئیس جمهور ابهامات برخی تبصره‌های لایحه بودجه سال 97 مانند افزایش قیمت حامل‌های انرژی و هدفمندسازی یارانه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دولت در ۱۰ روز آینده تکلیف موسسات غیرمجاز را مشخص می‌کند /ابهامات افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه 97 بررسی شدمحمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تشریح نشست روسای کمیسیون‌های مجلس با رئیس جمهور، گفت: امروز اولین نشست روسای کمیسیون‌ها با حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهوری در دولت دوازدهم بود و خوشبختانه مسائل مهم کشوری مطرح شد.

وی با بیان اینکه اولویت‌های کلان کشور در حوزه اقتصادی در این جلسه بررسی شد، تصریح کرد: موضوعاتی مانند چگونگی تأمین منابع مالی برای پرداخت تعهدات بازنشستگان کشور و همچنین نحوه اجرای احکام قانون برنامه ششم توسعه به وسیله دولت از نکاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پورابراهیمی با بیان اینکه لایحه بودجه سال 97 یکی از محورهای مهم این جلسه بود، بیان کرد: در برخی تبصره‌های لایحه بودجه ابهامات و اشکالاتی وجود دارد مانند بحث افزایش قیمت حامل‌های انرژی یا هدفمندسازی یارانه‌ها که به صورت مفصل در مورد آنها بحث شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی ساماندهی موسسات مالی و اعتباری را یکی دیگر از موضوعات مطروحه دانست و گفت:‌ در این نشست قرار شد در یک بازه زمانی در 10 روز آینده دولت درباره مابقی موسسات مالی غیرمجاز به یک جمع‌بندی نهایی رسیده و آن را اعلام کند.

وی با تأکید بر اینکه مسائل فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی هم بررسی شد، اظهار کرد: بیشتر مباحث درباره مشکلات بررسی شده در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بود.

پورابراهیمی بیان کرد: رئیس جمهور هم گزارش خوبی درباره اقدامات خود در بسیاری از حوزه‌ها به ویژه در ماه‌های اخیر را ارائه داد که می‌توان بر اساس آن به بهبود شرایط امیدوار بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی تأکید کرد: جمع بندی رئیس جمهور این بود که این گونه جلسات به صورت مستمر و هرچند ماه یک بار برگزار شود تا خروجی آن را بتوانیم در عرصه کلان کشور ببینیم.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس با رویکردی تعاملی درباره حل مشکلات اقتصادی و مطالبات مردم گام خواهند برداشت، گفت: هدف از برگزاری این نشست این بود که به یک نگاه مشترک و ادبیات تخصصی مشترک خوبی برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۲ دی ۱۳۹۶
باید بانکها کوچک سازی شوند
آخرین اخبار