نژادبهرام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اعتراض همراه خشونت و تخریب اموال عمومی جنبه قانونی ندارد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی اعتراض شکل خشونت و آتش زدن و تخریب اموال عمومی بگیرد، دیگر جنبه قانونی ندارد.

تازه کاری در رفتارهای مدنی عامل تبدیل شدن اعتراض ها به خشونتزهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس آنچه که در قانون اساسی آمده است، صراحتا اعلام که مردم حق اعتراض دارند و می‌توانند پس از دریافت مجوزهای لازم در خصوص اعلام اعتراض خود تجمع کنند.

وی تصریح کرد: ایران کشوری دموکراتیک است و رویکردهایی بر مبنای مردم سالاری دینی را دنبال می‌کند، بر همین اساس حق تجمع و اعتراض برای مردم، جزء نخستین حقوق آن‌ها به شمار می‌رود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: بر اساس قانون اساسی احزاب و تشکل‌های سیاسی کشور نیز با ابلاغ درخواست به وزارت کشور، مبنی بر تجمع، می توانند تجمع خود را برگزار کنند.

نژادبهرام در ادامه یادآور شد: حق اعتراض و تجمع آزادی در قانون اساسی برای مردم در نظر گرفته شده است، همچنین حق دارند که پس از طرح اعتراض خود از سوی مسئولان پاسخ مناسبی دریافت کنند و بدون تردید این حقوق به همه شهروندان ایرانی اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: گاهی مردم کشور نسبت به مواردی چون آلودگی هوا، گرانی و فشارهای اقتصادی معترض هستند و طرح این اعتراض ها در بستر قانون هیچ مشکلی ندارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اعتراض های مردمی تا زمانی که شکل خشونت به خود نگرفته است و به یک ناهنجاری اجتماعی تبدیل نشود هیچ مشکلی ندارد.

نژادبهرام تصریح کرد: وقتی اعتراض مردم شکل خشونت به خود بگیرد و رفتارهایی چون آتش زدن و تخریب اموال عمومی را به دنبال داشته باشد، حالت آزادی برای تجمع را از دست می دهد و وارد وادی ساختار شکنانه می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در نظر گرفتن برخی نقاط مشخص در سطح شهر برای طرح اعتراض های مدنی و تجمع، می‌تواند تا حد زیادی به کاهش خشونت کمک کند و راه حل خوبی برای این موضوع به شمار می‌رود.

وی افزود: در نهایت تنها پاسخگویی مسئولان است که می‌تواند باعث رفع نگرانی‌ها و کاهش دغدغه‌های مردم شود و این مسئولان هستند که باید بگویند چه راهکاری را برای مسائل و نگرانی های زندگی مردم در نظر دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار