انصاری: فوتبال ایران باید از حامیان مالی نوپا استفاده کند

کارشناس مدیریت ورزشی و بازاریابی گفت: فوتبال ایران باید به دنبال شرکت هایی باشد که نو پا هستند و می خواهند برندشان در جهان مطرح شود.

انصاری: فوتبال ایران باید از حامیان مالی نوپا استفاده کندبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان منوچهر انصاری کارشناس مدیریت ورزشی و بازاریابی در گفت و گو با رادیو درباره انتخاب درست یک حامی برای پیراهن تیم ملی فوتبال در جام جهانی اظهار کرد: یک حامی مالی بزرگ مثل آدیداس شاید خیلی مشتاق نباشد که چند سال با ما کار کند، هر چند کشوری با ۸۰ میلیون جمعیت و علاقمند به ورزش هستیم. بازار کشور ما برای حامیان مالی خوب است. ولی این شرکت ها باید امنیت سرمایه گذاری مطلوب و بازگشت سرمایه خوبی را نیز داشته باشند.

انصاری ادامه داد: ما عضو کنوانسیون بین المللی حق کپی نیستیم. در نتیجه این حامیان مشکلات زیادی برای فروش پیراهن در داخل کشور خواهند داشت چون به راحتی این پیراهن ها کپی می شوند و با قیمت ارزان تر و کیفیت پائین تر در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

او افزود: ما باید به دنبال شرکت هایی باشیم که نو پا هستند و می خواهند برندشان در جهان مطرح شود. این شرکت ها تمایل بیشتری دارند و پول بیشتری نیز پرداخت می کنند تا خود را معرفی کنند. وقتی ما شرایط مطلوب حضور برندهای بزرگ را نداریم باید به دنبال شرکت هایی باشیم که شرایط ما برایشان مطلوب است.

کارشناس مدیریت ورزشی درخصوص راهکار جذب حامیان بزرگ در حوزه ورزش بیان کرد: باید برند فدراسیون فوتبال و تیم ملی را به قدری قوی کنیم که این تمایل برای شرکت های بزرگ ایجاد شود. نیاز است کار بیشتر و قوی تری در کمیته اقتصاد و بازاریابی فوتبال داشته باشیم. باید قوانین بالادستی که مانع حضور اسپانسر می شود را تعدیل شود. برای مثال حق کپی را درصنعت ورزش اجرا کنیم تا راه برای حضور سرمایه گذاری و وارد شدن سرمایه های خارجی باز شود. به علاوه به یک طرح بازاریابی در بازه زمانی ۸ تا ۱۰ سال نیاز است تا حامی مالی خوبی برای تیم های ورزشی پیدا شده و درآمد مطلوب کسب شود. همچنین لازم است یک کمیته ویژه اقتصادی و بازرگانی تشکیل شود و افراد متخصص در این زمینه در آن کار کنند.

 انتهای پیام/

 اظهارات انصاری درباره حامی مالی تیم ملی فوتبال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار