مساجد محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: مساجد نهاوند باید محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرند.

مساجد محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام موسی محبی،رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند درجمع روحانیون مستقر و خود استقرار شهرستان نهاوند با تأکید بر اینکه مساجد تنها برای برپایی مجالس ترحیم بنا نهاده نشده‌اند، گفت: فلسفه وجودی مسجد این است که بتواند محور فعالیت های فرهنگی و اجتماعی قرارگیرد و پناهگاه و مأمنی برای جوانان باشد.

حجت الاسلام محبی باتأکید بر اینکه مساجد تنها برای برپایی مجالس ترحیم بنا نهاده نشده‌اند، گفت: مسجد از صدر اسلام بعنوان مرکز و محور مهم فعالیت های فرهنگی اجتماعی دارای اهمیت بوده است.

وی گفت: یکی از برنامه‌های دشمن خالی شدن مساجد از حضور نخبگان، جوانان و افکار خلاقانه و مبتکرانه است.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی در دوران رژیم طاغوت برای محدود کردن نقش مساجد در محلات و مناطق مختلف کشور صورت گرفت، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی ایران توسعه و آبادانی مساجد هم به لحاظ فیزیکی و هم معنوی بوده و باید این روند تداوم داشته باشد.

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: بعد از انقلاب اسلامی تلاش شد رویکرد اصلی مساجد احیا شود اما نقش بانوان در مساجد آنطور که باید احیا نشده بنابراین توجه ویژه به نقش زنان و ظرفیت مساجد در راستای حضور فعال در عرصه های مختلف فرهنگی و تربیتی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/خ

مساجد نهاوند محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.