آيت‌الله انصاري قمي؛

حیله دشمن رواج آسیب های اجتماعی درکشور است

استاد حوزه علميه گفت : این را بدانید امروز دنیا در حال برگشت و عمل به احکام دینی ماست اما دشمن می‌خواهد ایران به عنوان بزرگترین جبهه جهاد بزرگ دنیا را با آسیب‌های اجتماعی از درون فاسد کنند.

حیله دشمن رواج آسیب های اجتماعی درکشور استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی انصاری قمی،استاد حوزه علميه   امشب در مراسم عمومی بزرگداشت آیت‌الله آقانجفی همدانی ضمن خیر مقدم به نمایندگان بیوت آیات عظام آیت‌الله نایینی، آیت‌الله فاضل، آیت‌الله سبحانی و آیت الله علوی گرگانی در این محفل معنوی اظهار کرد: در آستانه بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله آقانجفی همدانی هستیم عالمی ربانی، باتقوا، پرهیزگار و عالمی عامل که به مناسبت این گرامیداشت مقام ایشان فردا در همدان کنگره بزرگداشت با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار می شود.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص ایشان که تکریم آیت‌الله آقانجفی همدانی تکریم تمام عالمان دینی همدان است، افزود: آیت‌الله آقانجفی همدانی یکی از شاگردان آیت الله نایینی بودند و همیشه از این مرجع بزرگ جهان شیعه تعریف و تمجید می‌کردند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: آیت‌الله آقانجفی همدانی می‌فرمودند ایشان مردی بزرگ بودند که وقتی در کنار این عالم بزرگ می نشستم احساس سبکی می کردم چراکه نشستن در کنار انسان‌های بزرگ قدر و مقام انسان را بزرگ می‌کند.

وی در خصوص روحیات بزرگ ایشان در زمانی که در زندان‌های شاه و ساواک بودند، سخن راند و گفت: در زندان وقتی قرآن می خواندند همه آرام می‌شدند؛ در زمان شکنجه با خواندن سوره الرحمن سکوت معنوی خود را حفظ می‌کردند.

آیت‌الله انصاری قمی ادامه داد: به خاطر دارم شبی که ساواک برای دستگیری فرزندان ایشان به خانه این عالم بزرگ حمله کردند از ایستادگی این سید همه متحیر و مبهوت مانده بودند.

وی با قدردانی ویژه از مردم همدان برای برگزاری این کنگره بزرگ ادامه داد: شما مردم همدان نشان دادید که عالم پرور هستید و برگزاری این کنگره نشان داد که همدان پرمعدن و پرگنجینه است.

این استاد حوزه با بیان اینکه تعریف معظم له از مردم همدان از تعریف علمای گذشته و حال اگر بیشتر نبود کمتر نیز نبود، اظهار کرد: در هر منطقه و هر زمینی که انسان وارد می شود خدا در آن دیار گنجینه‌هایی دارد، خداوند در درون همه انسان‌ها معادنی قرار داده که با سیر در احوال اولیای خدا و ائمه اطهار(ع) لرزه بر اندام انسان می‌افتد.

وی با بیان اینکه علمای الهی مظهر صنعت خدا بر روی زمین هستند، بیان کرد: تنها موجودی که می‌تواند جایگاه اخلاقی خدا را فراگیر باشد بشر است اما اگر بشر به سمت و سوی صنعت تحریف و تخریب و انحطاط برود آن بشر نمی تواند انسال واقعی باشد.

آیت‌الله انصاری قمی با تاکید بر اینکه نماز و عبادت ما انسان های عادی نماز و عبادت واقعی نیست و فقط در حد نشست و برخاست و قرائت ظاهری حمد و سوره است، اظهار کرد: صنعت علمای بزرگ اسلام همچون آیت‌الله نایینی و آیت الله قاضی طباطبایی به فرموده آیت الله آقا نجفی همدانی صنعت نماز شب، تقوا و زهد است.

وی با بیان اینکه هر چقدر آیت‌الله آقا نجفی به سنین کهولت می رسیدند جوان‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دادند، گفت: در زمان جنگ تحمیلی و حضور ایشان در همدان مسجد کولانج همدان ظهر و شب مملو از جمعیت بود به طوری که جانباز و مجروح جبهه برای کسب فیض و دعای ایشان برای شهادتشان به خدمت ایشان می‌رسیدند و همیشه می‌گفتند هر کس امام امت را نشناسد در شناخت کوتاهی کرده است.

این استاد حوزه با بیان اینکه قیام امام خمینی(ره) با استقامت ایشان توانست یک ملت را با انقلاب دگرگون کند، افزود: جبهه حق علیه باطلی که توسط امام راحل در ایران ایجاد شد موجی از یک صنعت معنوی و انقلابی بود.

وی ادامه داد: امروز دشمن با 132 کانال ضد دینی در دنیا به دنبال زیر سئوال بردن دین اسلام است چون به خوبی می داند که ایران مملکت عالمانی همچون آقانجفی‌هاست.

آیت‌الله انصاری قمی با تاکید بر اینکه امروز باید در دانشگاه‌ها، حوزه علمیه، مدارس، هنرستان‌ها و در صنعت مادی و فرهنگی کشور به خصوص در صنعت سینما، رسانه و تلویزیون در خصوص صنعت تغییر مردم مراقبت کنیم، ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر در حوزه مسائل اجتماعی در کشور کم آورده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر در تمام مساجد ما یک آقانجفی وجود داشت وضعیت امروز ما بهتر از این می بود چراکه در مسائل فرهنگی دینی مساجد ما در حال خالی شدن هستند و در حال دور کردن دختران ما از مساجد هستند.

این استاد حوزه خطاب به همه حضار اعم از بزرگان، پدران و مادران با بیان اینکه امروز در مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور همه مسوول هستیم، یادآور شد: این را بدانید امروز دنیا در حال برگشت و عمل به احکام دینی ماست اما دشمن می‌خواهد ایران به عنوان بزرگترین جبهه جهاد بزرگ دنیا را با آسیب‌های اجتماعی از درون فاسد کنند.

گفتنی است در ابتدای این مراسم معنوی متن پیام آیت‌الله سبحانی و آیت‌الله علوی گرگانی به کنگره بزرگداشت آیت الله آقانجفی همدانی توسط حاج آقا روحی و حجت‌الاسلام مظاهری قرائت شد.

انتهای پیام/خ

رواج آسیب اجتماعی از حیله های دشمنان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.