دیدار وکلای ترامپ با گروه مولر پیش از کریسمس

وکلای رئیس‌جمهور آمریکا مدت کوتاهی پیش از کریسمس، با اعضای گروه ویژه تحقیق درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ دیدار کردند.

ملاقات بحث برانگیز وکلای ترامپ با گروه مشاور ویژه تحقیقات پرونده روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، وکلای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، کمی پیش از کریسمس با گروه «رابرت مولر» مسئول ویژه تحقیق درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 دیدار کردند. جزئیات این دیدار منتشر نشد اما بنابر گزارش‌ها، تیم ترامپ امیدوار بود در این دیدار به درک بهتری از قدم های بعدی در این تحقیقات و تاریخ پایان آن برسند.

وکلای ترامپ پیش‌بینی کرده بودند که این تحقیقات به سرعت تمام می‌شود، اما گزارش رسانه ها نشان می‌دهد این تحقیقات در سال 2018 هم ادامه خواهند یافت. کاخ سفید و دفتر مشاور ویژه رئیس‌جمهور آمریکا پاسخی به سوالات هیل در این باره ندادند.

این نخستین باری نیست که وکلای ترامپ با گروه مولر دیدار می‌کنند. اما این بار آنها پس از اینکه بازرسان با مقامات کاخ سفید مصاحبه کردند این دیدار صورت گرفت.

مولر و گروهش در حال بررسی احتمال مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا یا همدستی پویش انتخاباتی ترامپ و مسکو هستند.

ترامپ بارها ارتباط یا همکاری نامناسب پویش انتخاباتی‌اش با روس‌ها را رد کرده است و تحقیقات مولر را تعقیب توهمات توصیف کرده است.

او هفته گذشته در مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفت با اینکه تحقیقات مولر باعث می‌شود وجهه آمریکا در جهان خراب شود، مطمئن است گروه مولر در این موضوع عادلانه برخورد خواهند کرد.

در پی تحقیقات مولر، «پال منافورت» رئیس سابق کمپین ترامپ و دستیارش «ریک گیت» به ارتکاب پولشویی، فرار از مالیات و چندین اتهام دیگر محکوم شدند. «جرج پاپادوپولوس»، مشاور سیاست خارجی سابق پویش انتخاباتی ترامپ، نیز به دروغ گفتن به اداره فدرال آمریکا درباره ارتباطش با پروفسوری که با دولت روسیه در ارتباط بود، محکوم شد.

«مایکل فلین» نخستین مشاور امنیت ملی ترامپ، نیز ماه گذشته به دروغ گفتن به اف‌بی‌آی درباره ارتباطش با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه یک ماه قبل از آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ محکوم شد.

انتهای پیام/

دیدار وکلای ترامپ با گروه تحقیق درباره انتخابات 2016 آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار